ایسنا: سخنگوی طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی در شهرهای کشور از آغاز ثبت‌نام جایگزینی تاکسی‌های فرسوده تولید سال ۱۳۸۴ از امروز در سراسر کشور از طریق دفاتر پیشخوان دولت خبر داد و افزود: در طرح نوسازی تاکسی‌های مدل ۸۳ به پایین حدود ۵۲ هزار متقاضی ثبت‌نام کرده‌اند.

مهران کفاش گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌ دولت برای نوسازی ۹۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده، در زمان‌های تعیین شده در بهمن‌ماه امسال حدود ۵۲ هزار دارنده تاکسی فرسوده تولید قبل از سال ۱۳۸۳ در این طرح ثبت‌نام کردند. وی افزود: با توجه به درخواست‌های مالکان تاکسی برای نوسازی تاکسی‌های تولید سال ۸۴، با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده مقرر شد ثبت‌نام برای جایگزینی این تاکسی‌ها طی روزهای ۳ تا ۶ اسفندماه، با هر شماره پلاکی، از طریق دفاتر پیشخوان دولت انجام شود.

سخنگوی طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی همچنین افزود: در این مرحله از خودروهای ون تولید سال ۸۴ به قبل و خودروهای سانحه دیده مدل بالاتر از ۸۴ هم ثبت‌نام به عمل می‌آید. وی تاکید کرد: خودروهای جایگزین شامل سمند EF۷ و پژو ۴۰۵ GLX مجهز به مخزن CNG با امکان پیمایش حداقل ۳۰۰ کیلومتر در هر بار سوختگیری، GPS برای اندازه‌گیری پیمایش تاکسی و تاکسیمتر برای اعلام کرایه جابه‌جایی مسافران است. کفاش در خاتمه مدارک لازم برای ثبت‌نام را شامل اصل سند خودرو (برگ سبز)، اصل کارت خودرو، اصل کارت ملی مالک خودرو، اصل پروانه بهره برداری و اصل پروانه فعالیت ذکر کرد و افزود: در این طرح ۲۰ میلیون تومان وام با نرخ ۱۶ درصد با بازپرداخت طی ۴۸ ماه و پنج میلیون تومان هم برای اسقاط تاکسی فرسوده به تاکسی داران پرداخت می‌شود.