روش جدید برای نام‌گذاری یک خودروی لوکس

A۶ با هر بار شارژ می‌تواند حداکثر تا ۷۵۶ کیلومتر حرکت کند. قدرت قوی‌‌‌ترین مدل ۵۴۳ اسب بخار، حداکثر سرعتش ۲۴۰ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعتش کمتر از چهار ثانیه است. قیمت پایه A۶ هفتاد و۵‌هزار و ۶۰۰ یورو (۸۲‌هزار و ۵۰۰ دلار) است. گران‌‌‌ترین مدل در این سری، استیشن اسپرت با قیمت پایه ۱۰۱‌هزار و ۱۵۰ یورو (۱۱۰‌هزار دلار) است. آئودی اعلام کرده که فروش نسل کنونی مدل A۶ که موتور بنزینی و دیزل دارد را در کنار مدل الکتریکی ادامه خواهد داد، اما نام این مدل را به A۷ تغییر می‌دهد. تغییر نام A۶ به A۷ بخشی از روش جدید آئودی برای نام‌گذاری مدل‌‌‌هایش است. آئودی تاکنون مدل‌‌‌هایش را با ترکیبی از حروف A برای مدل‌‌‌های سدان و Q برای مدل‌‌‌های شاسی‌‌‌بلند و یک عدد نام‌گذاری می‌‌‌کرد. عدد در این نام‌گذاری بیانگر اندازه ماشین بود.

اما آئودی تصمیم گرفته که از این به بعد مدل‌‌‌های الکتریکی‌‌‌اش را با اعداد زوج و مدل‌‌‌های بنزینی، دیزل و هیبریدی را با اعداد فرد نام‌گذاری کند. مدل‌‌‌های شاسی‌‌‌بلند همچنان با حرف Q، مدل‌‌‌های سدان با حرف A و مدل‌‌‌های اسپرت با حرف S نام‌گذاری می‌‌‌شوند. همزمان، خبرگزاری رویترز هفته گذشته در گزارشی اختصاصی از تغییر بزرگ دیگری در آئودی خبر داد. این خبرگزاری می‌‌‌گوید آئودی آرم چهار حلقه‌‌‌ای خود را از محصولاتی که قرار است در چین تولید کند حذف کرده است. آئودی قرار است با همکاری کارخانه چینی SAIC تا پایان دهه جاری میلادی ۹ مدل الکتریکی تولید کند. پلتفرم این خودروها با همکاری کارخانه SAIC ساخته شده و اولین مدل قرار است پاییز امسال رونمایی شود.

معلوم نیست این ماشین‌‌‌ها بدون لوگوی آئودی با چه نامی به بازار عرضه می‌‌‌شوند. آئودی به گزارش خبرگزاری رویترز واکنش نشان نداده، اما SAIC به این خبرگزاری گفته که مدل‌‌‌هایی که دو کارخانه با هم می‌‌‌سازند تمام مشخصه‌‌‌های یک آئودی را خواهند داشت. خبرگزاری رویترز احتمال داده دلیل این تصمیم سهم بالای شریک چینی در طراحی این مدل‌‌‌ها و کاهش استقبال از ماشین‌‌‌های خارجی در چین باشد.