تیگو 8 پرومکس گواهینامه پنج ستاره ایمنی گرفت

ایمنی یکی از مهم‌ترین ملاک‌‌‌های خرید یک خودرو برای بسیاری از مشتریان است. امروزه یکی از معیار‌‌‌های اصلی خریداران در انتخاب خودرو، اعتبار شرکت سازنده و لیست تجهیزات ایمنی مناسب به‌‌‌کار گرفته شده در خودرو است. در بخش ایمنی، اغلب خودروها تست‌‌‌های مختلفی را پشت‌‌‌سر می‌‌‌گذارند، اما یکی از مهم‌ترین و معتبر‌‌‌ترین این آزمایش‌‌‌ها که سربلندی در آن می‌تواند نشان از کیفیت بالای یک محصول باشد، ستاره‌‌‌های موسسه استرالیا انکپ (Australasian NCAP) است.

رتبه‌‌‌بندی‌‌‌های ایمنی ANCAP با استفاده از سیستم رتبه‌‌‌بندی صفر تا پنج ستاره برای طیف وسیعی از وسایل نقلیه سواری، اسپرت (SUV) و وسایل نقلیه تجاری سبک بازارهای استرالیا و نیوزیلند منتشر می‌‌‌شوند. این رتبه‌‌‌بندی نشان‌‌‌دهنده سطح ایمنی یک وسیله نقلیه برای سرنشینان و عابران پیاده در صورت تصادف و همچنین توانایی خودرو - از طریق فناوری - برای جلوگیری یا به حداقل رساندن اثرات تصادف است.

استرالیا انکپ (ANCAP) احتمال آسیب جدی را برای رانندگان، سرنشینان صندلی جلو و عابران پیاده درگیر در رایج‌‌‌ترین انواع تصادفات و همچنین قابلیت‌‌‌های جلوگیری از برخورد وسیله نقلیه ارزیابی می‌کند. مصرف‌کنندگان باید به دنبال وسایل نقلیه‌‌‌ای باشند که حداکثر امتیاز ایمنی پنج‌ستاره ANCAP را کسب کرده باشند، زیرا این وسایل نقلیه سطح بالایی از حفاظت را ارائه می‌دهند و به سیستم‌های مهار موثر و ویژگی‌‌‌ها و فناوری‌‌‌های ایمنی نجات‌دهنده مجهز هستند.

خودروهای شایسته پنج ستاره

خودروهایی که در هنگام تصادف‌‌‌ها کمترین آسیب را برای رانندگان، سرنشینان و عابران پیاده دارند و فناوری‌‌‌های ایمنی هوشمند برای پیشگیری از تصادف در آنها تعبیه شده، صاحب رتبه پنج ستاره خواهند بود.

خودروهای نامداری مانند BMW سری ۵، لکسوس RZ، فورد رنجر، هیوندا آیونیک ۶، جیپ گرند چروک، مرسدس بنز سی کلاس، تسلا مدل Y، فولکس واگن گلف، آئودی Q۴ E-tron، نیسان قشقایی، ولوو S۶۰ از جمله خودروهایی هستند که در این تست‌‌‌ها رتبه پنج ستاره را به دست آوردند.

تیگو ۸ پرو مکس در جمع برترین‌ها

در جدیدترین بررسی‌‌‌های موسسه ANCAP، تیگو ۸ پرو مکس که از زمان طراحی محصول، ایمنی به عنوان یک عنصر اصلی در اولویت آن قرار گرفته بود و فناوری‌های ایمنی متعددی را دارد، موفق به کسب رتبه پنج ستاره این موسسه شده است. این موضوع نشان‌‌‌دهنده کیفیت بالای این محصول در ایمنی و سیستم‌های همیار راننده هوشمند است.

تیگو ۸ پرو مکس به دلیل وزن سبک، استحکام بالا و ویژگی‌‌‌های ماژولار مشهور و از استحکام و پایداری بدنه استثنایی برخوردار است. این خودرو از فولاد با مقاومت بالا تولید شده که تا ۲۱۰۰۰ نیوتن متر بر درجه مقاوم است. اسکلت این خودرو با پشت سر گذاشتن ۱۰۰هزار آزمایش و بهینه‌‌‌سازی ساختار بدنه و رعایت الزامات سخت‌گیرانه توسعه‌ یافته است و فولاد با استحکام بالا بیش از ۶۰‌درصد وزن بدنه خودرو را تشکیل می‌دهد. نواحی کلیدی، از جمله کابین، با شش قطعه فولادی با فرم‌‌‌دهی گرم فوق‌‌‌العاده قوی از سوی شرکت بنتلر تقویت شده‌‌‌اند که مقاومت در برابر برخورد را بهبود می‌‌‌بخشد.

از نظر ایمنی فعال، تیگو ۸ پرو مکس به چند ADAS سطح L۲ مجهز شده است، از جمله ترمز اضطراری خودکار (AEB)، کروز کنترل تطبیقی (ACC)، رادار حرکت بین خطوط (LKA)، رادار کمکی دستیار یکپارچه (ICA) و هشدار خروج از خط (LDW) که در سناریوهای مختلف رانندگی، ایمنی و راحتی رانندگی را افزایش می‌دهند. سامانه‌‌‌های پیشرفته کمک راننده به پنج سطح تقسیم می‌‌‌شوند که سطح دو به عنوان دخالت همزمان چند رادار به منظور بهبود رانندگی به‌خصوص در هنگام ترافیک است. سیستم مهار تیگو ۸ پرو مکس نیز ایمنی فوق‌‌‌العاده‌‌‌ای را نشان می‌دهد و دارای چهار کمربند ایمنی محدودکننده نیرو است که به سرعت در هنگام برخورد سفت می‌‌‌شوند تا حرکت سرنشینان را به حداقل برساند و آسیب را کاهش دهد.

علاوه بر تیگو ۸ پرومکس، پیش از این تیگو ۷ پرو و فونیکس FX نیز موفق به اخذ گواهینامه معتبر پنج ستاره از موسسه ANCAP شده‌‌‌اند که بیانگر طراحی دقیق و مهندسی این خودروها برای ارتقای سطح ایمنی در هنگام تصادف‌‌‌ها و برخوردهای سخت است و یک بار دیگر تعهد شرکت سازنده را به محافظت از راننده، سرنشینان و عابران پیاده نشان می‌دهد.