سرپرست معاونت بین‌الملل اتاق ایران با اشاره به توانمندی‌ها و سابقه زیاد ایران و پاکستان در زمینه ساخت قطعات خودرو گفت: دو کشور با همکاری در این حوزه می‌توانند خلأهای صنعت خودرو در کشورهایشان را پر کنند. نیلوفر اسدی در این نشست افزود: بر اساس یادداشت تفاهم امضا‌شده بین روسای اتاق ایران و فدراسیون اتاق‌های بازرگانی پاکستان برای تشکیل شورای مشترک تجاری ایران و پاکستان، برنامه ما همکاری نزدیک و توسعه جدی تجارت با کشور پاکستان است.

محمدرضا نجفی‌منش، رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیروی محرکه و قطعه‌سازان خودروی ایران نیز با اشاره به پیشرفت‌های ایران در صنعت قطعه‌سازی خودرو گفت: توسعه این صنعت منجر به اشباع شدن بازار مصرفی داخلی در بسیاری زمینه‌ها شده و لازم است، موضوع صادرات به صورت جدی‌تری مورد توجه قرار بگیرد. البته برخی قطعه‌سازان شروع به صادرات کرده‌اند و تعدادی از آنها به بیش از ۳۰ کشور صادرات می‌کنند. درهمین راستا نیز در آینده نزدیک حضور در نمایشگاه قطعات مسکو برنامه‌ریزی شده است.

او افزود: در ایران ظرفیت تولید سالانه ۲میلیون خودرو را داریم و با حدود ۱۵۰۰ قطعه‌ساز در سراسر کشور می‌توانیم مکمل یکدیگر باشیم و امکان همکاری خوبی در این زمینه وجود دارد.

محمد نسیم نماینده انجمن سازندگان قطعات و لوازم جانبی خودروی پاکستان هم با اشاره به اینکه این اتحادیه ۳۰۰ عضو دارد گفت: تولیدات این قطعه‌سازان بر اساس استانداردهای ژاپنی است. ۹۸‌درصد تولیدات در پاکستان صورت می‌گیرد و ارزان‌ترین تراکتور هم در پاکستان تولید می‌شود. ۹۷‌درصد قطعات موتور سیکلت در پاکستان تولید می‌شود و در این مورد هم استانداردهای ژاپنی اعمال می‌شود.