هیبریدی‌ها را در دنیا با پریوس تویوتا می‌شناسند چون طلایه‌دار هیبریدی‌های دنیاست. اما کمری هیبریدی این خودروساز ژاپنی توفیق چندانی نداشته و با اینکه از سال ۲۰۱۳ به بازار هند معرفی شده به دلیل قیمت بالا، فروش مورد انتظار را نداشته است. قیمت کمری هیبریدی در بازار هندوستان ۸ برابر درآمد متوسط سالانه یک خانواده متوسط است. حالا تویوتا می‌خواهد متفاوت ظاهر شود و هیبریدی‌های ارزان‌تری را به بازار هند معرفی کند. یکی از بخش‌های مهم این راهبرد، کاهش هزینه‌های تولید قوای محرکه هیبریدی از طریق تولید آن در خطوط تولید هندوستان است. خیلی از کارخانه‌های قطعه و خودروسازی در هندوستان با زیرظرفیت خود در حال تولید هستند. در صورتی که تویوتا برخی از قطعات را از داخل خود هندوستان تامین کند و کارگران هندی در خطوط تولید این قطعات را سر هم کنند، قیمت خودروهای هیبریدی تویوتا به شدت در بازار هندوستان مقرون به صرفه خواهد شد.

از سویی شرکت خودروسازی سوزوکی ژاپن در بازار هندوستان بسیار موفق عمل کرده است و صاحب اکثریت سهام شرکت خودروسازی ماروتی هندوستان است. از این رو است که تویوتا سطح همکاری‌های خود را با سوزوکی در هندوستان افزایش داده است و قرار بر این است که از مزیت‌های رقابتی این خودروساز در هندوستان از جمله مهندسی با هزینه‌های کمتر، دانش فنی بومی و فناوری‌های هیبریدی این کشور بهره‌مند شود.

این راهبرد به نوعی تست موفقیت آینده تویوتا در هندوستان هم به حساب می‌آید. به‌ویژه آنکه فناوری هیبریدی در هندوستان از نوع ملایم mild hybrids است و از باتری‌های ارزان‌تر و کوچک‌تر بهره می‌برد. این راهبرد تویوتا، درست نقطه مقابل راهبردهای فولکس واگن رقیب اصلی جهانی تویوتاست. فولکس و جنرال موتورز در هندوستان با تاتاموتورز کار می‌کنند و انرژی اصلی خود را روی خودروهای تمام برقی گذاشته‌اند.

هیبریدی‌ها به طور کلی از تمام برقی‌ها ارزان‌تر هستند چون هم باتری کوچک‌تری دارند هم تکیه مستقیم به زیرساخت‌های شارژ خودرو ندارند. این دو موضوع برای کشورهایی مثل هند که هزینه و قیمت بسیار اهمیت دارد، راهبردی است و باید به درستی انتخاب شود. تویوتا جزئیات درباره میزان صرفه‌جویی در هزینه‌ها، محصولات جدید، راهبردهای قیمت و برنامه‌های تولید خود در هندوستان را منتشر نکرده است. تویوتا اعتقاد دارد که مسیر‌گذار بنزینی به تمام برقی از هیبریدی‌ها می‌گذرد و به زمان خیلی زیادی نیاز دارد.

اولین هیبریدی جدید تویوتا در هندوستان به احتمال زیاد خودروی شهری کروزر هایرایدر Urban Cruiser Hyryder خواهد بود که یک شاسی‌بلند جمع و جور است و قیمت آن حدود ۲۵‌هزار دلار یعنی نصف قیمت کمری هیبریدی است.رقیب اصلی این محصولات هم خودروهای هیوندایی و کیاست که ۱۸‌درصد بازار هندوستان را در اختیار دارند. با این تفاوت که هایرایدر تویوتا نسبت به مدل‌های دیزلی هیوندایی و کیا ۳۱‌درصد کم‌مصرف‌تر و کم آلاینده‌تر است و به ازای هر لیتر ۲۸ کیلومتر می‌پیماید. پریوس تویوتا در بازار آمریکا از ۲۵‌هزار دلار شروع می‌شود.

نکته دیگر هم پیچیدگی بالای تعمیرات خودروهای هیبریدی است که هزینه‌های بالایی هم دارد. اما به تدریج با معرفی هیبریدی‌ها به بازار هند، به تدریج وضعیت بهتری پیدا می‌کند.

ویکرام کرلوسکار قائم‌مقام تویوتای هند می‌گوید: «با پایین آمدن قیمت‌ها، تعداد فروش و سهم بازار [تویوتا] در هند افزایش می‌یابد.» در هندوستان مالیات برای خودروهای تمام برقی ۵‌درصد و برای خودروهای هیبریدی ۴۳‌درصد است. تویوتا در حال لابی با دولتمردان هندوستان است تا مالیات خودروهای هیبریدی را کاهش دهد چون هیبریدی‌ها علاوه بر کاهش مصرف سوخت باعث کاهش آلایندگی هم می‌شوند. هیبریدی‌های تویوتا هم راستا با سیاست‌های نارندرا مودی نخست‌وزیر هندوستان هستند که قصد تقویت بومی‌سازی و افزایش ساخت داخل در هندوستان را دارد به‌ویژه در زمانی که فورد آمریکا از بازار هندوستان خارج شده است. محصولات هیبریدی تویوتا، بهتر می‌توانند خود را با قوانین محیط‌زیست و استانداردهای آلایندگی وفق دهند.