الحاق ۱۰۰ هکتار زمین به محدوده شهر گرمه در راستای نهضت ملی مسکن

دنیای اقتصاد-خراسان شمالی: در هشتمین جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست خراسان‌شمالی، سیدعلی میرکریمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی اظهارکرد: به دنبال شناسایی ۱۶۵ هکتار از اراضی ملی داخل حریم شهر گرمه در قالب ۳ قطعه و با عنایت به پاسخ استعلامات اخذ شده و پس از اعلام نظر مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه، با الحاق ۱۰۰ هکتار از این اراضی به محدوده شهر موافقت و مقرر شد جهت طی سایر مراحل قانونی به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ارسال شود.

وی گفت: لازم به ذکر است شناسایی سایر اراضی مستعد واقع در حریم شهر به منظور تامین نیاز آتی نهضت ملی مسکن در شهر گرمه و سایر شهرهای استان در رئوس برنامه‌های کارگروه زیربنایی قرار داشته و همچنان ادامه دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی افزود: هدف این اداره کل در تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن برای شهرهای استان ۲۲۰۰ هکتار است و در این خصوص الحاقات زیادی در شهرهای استان انجام دادیم و الحاقات در شهرهای استان تا زمان رسیدن به اهداف ادامه خواهد داشت.

وی بیان داشت: در همین راستا ۱۰۰ هکتار در شهر گرمه امروز جهت طرح نهضت ملی مسکن و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت موافقت شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی عنوان کرد: از دیگر پرونده های مطرح شده در این جلسه می توان به جانمایی مجتمع خدماتی رفاهی در شهرستان سملقان و واحد پرورش مرغ گوشتی ۴۰ هزار قطعه ای در شهرستان شیروان اشاره کرد که هر دو پس از بحث و تبادل نظر اعضای کارگروه مورد موافقت قرار گرفت.