نخستین مرکز خدمات کارآفرینی سملقان آغاز به‌ کار کرد

دنیای اقتصاد_خراسان شمالی: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در حاشیه سفر به شهرستان سملقان، با اشاره به فعالیت‌ها برای بهبود وضعیت کسب و کارها در استان، اظهار کرد: تلاش کرده‌ایم با راه‌اندازی کافه‌های کارآفرینی برای ایجاد فضایی پویا، رشد تفکر کارآفرینانه و تعامل بیشتر در راستای بهبود فضای کسب و کار دانشجویان و فارغ‌التحصیلان حرکت کنیم.

مهدی اسلام‌خواه تاکید کرد: از ابتدای سال تا کنون، هشت کافه کارآفرینی و دو دفتر خدمات مشاوره و کارآفرینی در شهرستان‌های خراسان شمالی تأسیس شده و شروع به کار کرده‌اند. این اقدام، زیرساخت‌های فنی ایجاد اشتغال را استحکام خواهد بخشید.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی کافه‌های کارآفرینی، بازیگران عرصه کارآفرینی به یکدیگر مرتبط شده‌اند و فرصت‌های شغلی جدیدی در استان خلق می‌شود، ادامه داد: در این طرح به کافه‌های استان مجوز داده می‌شود تا تجربه‌های موفق کارآفرینی را با دعوت از استادان و کارآفرینان برتر در یک محیط صمیمی به‌راحتی در اختیار جویندگان کار قرار دهند و ایده‌های کارآفرینی به اشتراک گذاشته شود.

به گفته اسلام‌خواه، اجرای این طرح، اکوسیستم کارآفرینی استان را اصلاح می‌کند و با ارتباط دادن بازیگران عرصه کارآفرینی استان، نقش موثری در اشتغالزایی و خلق فرصت‌های جدید شغلی ایفا می‌کند.

وی به نخستین مرکز خدمات کارآفرینی شهرستان سملقان اشاره و بیان کرد: با توجه به حجم و شکل فعالیت‌هایی که در حوزه تولید و صنعت وجود دارد، مرکز کارآفرینی می‌تواند نقش مؤثری در افزایش شغل و کمک به تکمیل زنجیره تولید ایفا کند.

وی افزود: مشاوره شغلی متناسب با مهارت و شرایط روحی هر فرد می‌تواند در پایداری شغل که یکی از مهم‌ترین مراحل زندگی شخص محسوب می‌شود، تاثیر به‌سزایی داشته باشد.