استقبال مردم خراسان شمالی از پرداخت صدقه به روش الکترونیکی

دنیای اقتصاد-خراسان شمالی: مجید الهی راد با بیان اینکه کمیته امداد به منظور دسترسی راحت تر مردم به پرداخت صدقه علاوه بر شیوه های سنتی، استفاده از روش‌های نوین و الکترونیک برای پرداخت صدقه را نیز فراهم کرده است، اظهار کرد: طی نیمه اول امسال، مردم خیر و نیکوکار استان مبلغ ۲ میلیارد و ۶۳۶ میلیون ریال صدقه از طریق کد QR پرداخت کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد رشد داشته است.

وی گفت: مردم خیر خراسان شمالی طی نیمه اول امسال  مجموعا ۴۶ میلیارد و ۲۶۲ میلیون ریال صدقه پرداخت کرده اند که بیشترین مبلغ صدقه پرداخت شده از طریق صندوق های صدقات کوچک به مبلغ ۳۱ میلیارد ریال بوده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی افزود: در خراسان شمالی ۹۳ هزار مشترک وجود دارند که کمک های خود را از طریق کد QR به صورت الکترونیکی پرداخت می کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد صندوق های صدقه نصب شده در معابر یک هزار و ۲۴، صندوق جانمایی شده در اماکن یک هزار و ۴۳۸ و تعداد صندوق های کوچک توزیع شده نیز ۸۹ هزار صندوق است.

الهی راد خاطرنشان کرد: در حال حاضر در این استان در مجموع ۸۸ هزار ۴۰۹ صندوق صدقات کوچک، یکهزار و ۴۵۵ صندوق اماکن بزرگ، یکهزار و ۱۶ صندوق معابر بزرگ و ۹۵ هزار و ۶ مشترک کد QR وجود دارد.

وی گفت: صدقات جمع آوری شده برای رفع نیازهای خانوارهای تحت حمایت در بخش‌های مختلف از جمله کمک به اشتغال، جهیزیه، مسکن، درمان و تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند در همان محل هزینه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی  ادامه داد: : شهروندان همچنین می‌توانند از طریق کد دستوری #۰۵۸*۸۸۷۷* از طریق تلفن همراه و یا شماره کارت۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۶۱۰ به منظور پرداخت صدقات اقدام و کمک های خود را به دست نیازمندان برسانند.

گفتنی است؛ تسریع در کمک رسانی به نیازمندان، امکان پرداخت صدقه در هر زمان و جلوگیری از استهلاک پول ملی از مزایای پرداخت صدقه از طریق کد QRاست.