راه‌اندازی نخستین بخش MRI در یک بیمارستان شیروان

دنیای اقتصاد_خراسان شمالی: دکتر جواد شاهین فر ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی اظهار کرد: با توجه به فراهم شدن شرایط استقرار دستگاه MRI در بیمارستان خاتم‌الانبیاء شیروان، برای نخستین بار بخش ام آر آی در این شهرستان راه‌اندازی شد و مردم شهرستان شیروان و شهرهای مجاور قوچان و فاروج نیز از مزایای این مرکز بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه برای راه اندازی این بخش ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، گفت: از مزیت‌های راه‌اندازی این بخش تسهیل ارائه خدمت به مردم شهرستان و کاهش هزینه‌های درمانی بیماران است.

 شاهین فر همچنین با اشاره به راه‌اندازی واحد دیالیز با اعتبار هشت میلیارد ریال و واحد فیزیوتراپی با اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال در بیمارستان خاتم‌الانبیا شیروان، ادامه داد: واحد دیالیز با چهار تخت فعال و واحد فیزیوتراپی با دو یونیت فعال و دو کارشناس فیزیوتراپی نیز راه‌اندازی شد که از مزیت‌های این بخش‌ها می‌توان به جلوگیری از هزینه انتقال بیماران به دیگر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، تسهیل ارائه خدمت، رضایت بیماران و ... اشاره کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی به راه‌اندازی پد بالگرد در این بیمارستان با اعتبار پنج میلیارد ریال با حضور معاون وزیر بهداشت اشاره و عنوان کرد: این پد مطابق با استانداردها احداث شده و زین پس امداد هوایی اورژانسی نیز به‌راحتی در بیمارستان خاتم‌الانبیاء شیروان پذیرفته می‌شوند.

 شاهین‌فر گفت: بخش ipd بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد نیز با هشت تخت بهره برداری شد و که در این بخش ارائه خدمت به بیماران بین‌الملل انجام می شود.