یک کودک کانادایی که مورد آزار قرار گرفته بود، با درخواست کمک از یک وب‌سایت استرالیایی از طریق شبکه اینترنت، موفق شد خود را نجات دهد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از مونترال، «جولی گاگنون» سخنگوی اداره پلیس رویال کانادا در شرح ماجرا گفت این کودک با استفاده از موتور جست‌وجوی گوگل پیامی به وب‌سایت ویژه کمک به کودکان ارسال و درخواست کمک کرد.

این ایمیل یا پیام الکترونیکی برای اداره پلیس محلی فرستاده شد. این کودک واژه «کمک کودکان children help» را در موتور جست‌وجوی گوگل تایپ کرد و یک سایت استرالیایی که کمک آنلاین برای کودکان ارائه می‌کند، یافت. او برای این وب‌سایت پیامی فرستاد و در آن درخواست کمک کرد.

پلیس هویت و سن کودک را افشا نکرد، اما شبکه سی‌بی‌سی، قربانی را یک دختر اهل ایالت نیوبرانسویک معرفی کرده است.

پلیس کوئینزلند در استرالیا، پلیس فدرال آمریکا را از ماجرا با خبر ساخت و پلیس آمریکا نیز پس از یافتن مبدا ایمیل درخواست کمک در کانادا، مرکز ملی هماهنگی سوء‌استفاده از کودکان کانادا NCECC را مطلع کرد.

مقامات کانادایی توانستند با کمک پلیس محلی و یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی رد کودک را پیدا کنند.

این کودک در حال حاضر تحت حفاظت قرار گرفته است و تحقیق در این‌باره ادامه دارد. این مورد نمونه‌ای از همکاری آی‌اس‌پی‌ها با پلیس برای کمک به نجات کودکان است.

مهم‌ترین نکته به ویژه برای کودکان در جوامع امروز این است که بدانند جایی وجود دارد که آماده کمک به آنها است.

مرکز کوئینزلند تنها خط‌تلفن شبانه روزی استرالیا است که خدمات مشاوره برای کودکان و نوجوانان ۵تا ۱۸ساله ارائه می‌کند.

به گزارش وب‌سایت این مرکز، مشاوران هر هفته به بیش از ده‌هزار درخواست پاسخ می‌دهند که موضوعات متنوعی از آزار و اذیت‌های جسمی و جنسی تا بی‌خانمانی و اعتیاد را دربرمی‌گیرد.

این سایت نیز با بیان حفظ اعتماد مشتریان، از افشای هویت این کودک امتناع کرد.

از مجموع ۶۴۰هزار تماس مشاوره در سال گذشته بیش از ۳۱هزار مورد به‌طور آنلاین انجام شده است. نسبت تماس‌های آنلاین از زمان راه‌اندازی این خدمات در سال ۲۰۰۰ افزایش چشمگیری یافته است.