ارزیابی موقعیت محور مقاومت

اوضاع به نفع مقاومت پیش می‌رود

ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد»، با اشاره به تحولات منطقه گفت: تحولات منطقه به ویژه بعد از عملیات وعده صادق۲ به نفع مقاومت پیش می‌رود. رژیم صهیونیستی با وجود اعلام قبلی برای حمله زمینی به لبنان جرات آغاز این حمله را ندارد و در این روزها هم دیده‌ایم که گردان‌های قسام دوباره جان تازه‌ای گرفته‌اند و حملاتشان را مجدد به سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند و همه اینها نشان می‌دهد که همچنان رژیم صهیونیستی در محاصره مقاومت است.

رضایی در خصوص اینکه آیا پیام‌هایی میان ایران آمریکا رد و بدل می‌شود، یادآور شد: پیغام‌هایی که میان ایران و آمریکا رد و بدل می‌شد، قبل از ترور شهید نصرالله بود و بعد از آن تا جایی که من می‌دانم پیغام‌هایی رد و بدل نشده است. البته آمریکایی‌ها اصرار دارند و برای ما پیام می‌فرستند که ما در ترورها و حملات رژیم صهیونیستی در لبنان و جاهای دیگر مشارکت نداشتیم؛ اما برای ما فرقی نمی‌کند چون این ترورها با بمب‌های آمریکایی صورت گرفته و شهید نصرالله با بمب‌های سنگرشکن که انحصار آن در دست‌های آمریکایی‌ها است، به شهادت رسید و آمریکایی‌ها نه متهم ردیف دوم که متهم ردیف اول کشتارها و قتل‌عام‌های منطقه هستند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه هیچ طرح و بحثی در حال حاضر برای آتش‌بس وجود ندارد، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی راجع به همه توافق‌های گذشته پیمان‌شکنی کرده و ما در حال حاضر چشم‌اندازی برای آتش‌بس به ویژه تا انتخابات آمریکا متصور نیستم. به نظر نمی‌رسد تا انتخابات آمریکا، رژیم صهیونیستی تن به آتش‌بس و پایان دادن به کشتار مردم بدهد. رضایی تصریح کرد: عامل اصلی که می‌تواند ماشین کشتار و قتل عام رژیم صهیونیستی را متوقف کند، قدرتمندتر شدن مقاومت و زبان زور است. صهیونیست‌ها این روزها نشان دادند که جز سرب داغ هیچ زبان دیگری را نمی‌فهمند.

برد با جبهه مقاومت است

اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تحولات منطقه به نفع جبهه مقاومت پیش می‌رود. اینها خیال کردند که با بمب‌های خیلی سنگین‌شان فرماندهان را به انحای مختلف پیدا می‌کنند و می‌توانند به شهادت برسانند و با این اقدام کار تمام می‌شود. در صورتی‌که چنین چیزی نیست و در روزهای اخیر حزب‌الله نشان داد که با متانت و با برد موشک‌های سنگین‌تر، حیفا و شهرهای دیگر حتی تل‌آویو را می‌زند؛ در صورتی‌که تا پیش از این تنها تا عمق ۱۵ کیلومتری را می‌توانست بزند، اما در حال حاضر تا عمق ۵۰ کیلومتری را می‌تواند هدف قرار دهد.

کوثری افزود: در حال حاضر هم یمن و هم عراق عملیات انجام می‌دهند، اما قطعا بدانید که برد با جبهه مقاومت است. قطعا اگر کوچک‌ترین حرکتی علیه ایران کنند؛ پاسخ به مراتب سنگین‌تر از وعده صادق ۲ خواهیم داد و کاری خواهیم کرد که از کرده خود پشیمان شود. این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد اینکه آیا پیام‌هایی میان ایران و آمریکا رد و بدل می‌شود، اظهار کرد: رد و بدل شدن پیام میان ایران و آمریکا در دیپلماسی وجود دارد و طبیعی است. قبل از وعده صادق ۲ آمریکا پیغام می‌داد که شما رژیم صهیونیستی را نزنید و ما آتش‌بس را ایجاد می‌کنیم، اما عرضه نداشتند و چون نتوانستند ما زدیم. در حال حاضر بحث ما مردم غزه و لبنان هستند. اما اگر اینها بخواهند ادامه دهند قطعا بدانند که بازنده هستند. کوثری در پاسخ به اینکه آیا امکان پاسخ رژیم صهیونیستی به ایران وجود دارد، تصریح کرد: شاید اسرائیل برای اینکه بخواهد افکار عمومی‌اش را فریب دهد یک یا دو نقطه را بزند، ولی قطعا نمی‌تواند به صورت گسترده کاری را انجام دهد.