بدرقه سرلشکر

این مراسم در عراق، با اقامه نماز بر پیکر شهید عباس نیلفروشان به امامت آیت‌الله شیخ حسن جواهری در صحن امام علی‌(ع) برگزار شد. همچنین پیکر شهید نیلفروشان پس از تشییع در کربلای معلی در حرم سید و سالار شهیدان امام حسین‌(ع) و حرم مطهر ابوالفضل العباس‌(ع) طواف داده شد. سرلشکر عباس نیلفروشان مستشار نظامی سپاه پاسداران، ۶ مهر در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت، همراه با سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان به شهادت رسید و روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۲۰ مهر از پیدا شدن پیکر وی خبر داد. سردار نیلفروشان از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶ معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران را برعهده داشت، در فاصله سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۳ به عنوان فرمانده دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه پاسداران فعالیت می‌کرد و از ۱۳۹۸ تا زمان شهادت نیز معاون عملیات سپاه پاسداران بود. به گزارش تسنیم، پس از شهادت سردار زاهدی در ۱۳ فروردین امسال وی به عنوان فرمانده سپاه لبنان منصوب شد و در همین سمت به فیض شهادت نائل آمد.

تا آخر ایستاده‌ایم

اما مراسم تشییع پیکر شهید سردار عباس نیلفروشان در تهران، روز گذشته با حضور رئیس‌جمهور، رئیس قوه‌قضائیه و جمعی از فرماندهان نظامی ازجمله سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار علی فدوی، سردار حسین نجات، سردار محمدعلی جعفری و حضور گسترده مردم پایتخت از میدان امام حسین‌(ع) تا میدان شهدا برگزار شد‌. همچنین علاوه بر حضور خانواده سردار شهید نیلفروشان، جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم از جمله همسر سردار شهید حسین همدانی و سردار شهید سید حمید تقوی‌فر نیز در مراسم تشییع پیکر شهید راه مقاومت حضور داشتند.

در این مراسم محمود کریمی به مداحی و نوحه‌خوانی پرداخت. به گزارش فارس، تشییع‌کنندگان با در دست داشتن پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران، حزب‌الله، مقاومت فلسطین و همچنین پلاکارد‌های مرگ بر آمریکا، تا آخر ایستاده‌ایم و تصاویر رهبر معظم انقلاب اسلامی، سید‌حسن نصرالله و شهید نیلفروشان از اقدام رژیم جنایتکار اسرائیل اعلام انزجار کردند. به گزارش «ایسنا»، حاجی صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران طی سخنانی در این مراسم با بیان اینکه شهید نیلفروشان برای سیدحسن نصرالله رفیق و پشتوانه بود، اظهار کرد: شهید نیلفروشان کسی بود که با تایید رهبری انقلاب به یاری سیدحسن نصرالله در میدان حاضر شد و در اوج درگیری‌ها حاضر بود. او رفیق نیمه‌راه سیدحسن نشد ‌و تا شهادت با وی ماند. محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور نیز روز گذشته به عنوان یکی دیگر از سخنرانان مراسم تشییع سرلشکر پاسدار شهید سرلشکر عباس نیلفروشان در میدان امام‌حسین‌(ع) گفت: رژیم صهیونیستی بداند با وجود شهادت سردار نیلفروشان، مکتب حاج قاسم نهادینه‌تر خواهد شد و جبهه مقاومت و حزب‌الله با عزمی قوی‌تر و راسخ‌تر بر صهیونیست‌ها می‌تازد و لحظه‌ای کوتاه نخواهند آمد.

با پایان سخنرانی‌ها پیکر شهید نیلفروشان از میدان امام حسین‌(ع) به سمت میدان شهدا تشییع شد. همچنین مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری که روز گذشته در مراسم تشییع شهید نیلفروشان در جمع عزاداران حضور پیدا کرده بود در پاسخ به خبرنگاران اعلام کرد: تا آخر ایستاده‌ایم. محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه‌قضائیه هم در حاشیه مراسم تشییع پیکر سردار نیلفروشان در گفت‌وگو با «ایلنا» عنوان کرد: اسرائیل ان‌شاءالله به زودی با حضور همین مردم فداکار نابود می‌شود.

میدان و دیپلماسی با هم هماهنگ‌تر شده‌اند

به گزارش مهر، سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه نیز در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم تشییع پیکر سردار نیلفروشان گفت: میدان و دیپلماسی با هم هماهنگ‌تر و مستحکم‌تر شده‌اند؛ این در حال حاضر بروز بیشتری دارد و گرنه همواره روال ما این بوده که هیچ مسیری را برای پیروزی بر جبهه کفر آمریکا و همراهانش نبسته‌ایم. جبهه میدان و دیپلماسی همواره باز بوده است. به گزارش فارس، وی گفت: سرزمین‌های اشغالی از لحاظ جغرافیایی به اندازه یکی از استان‌های کوچک ایران است و اگر ما اراده کنیم می‌توانیم تمام صهیونیست‌ها را از بین ببریم. در همین حال عصر دیروز مراسم وداع با پیکر شهید نیلفروشان در پایتخت پس از اقامه نماز مغرب و عشا در حسینیه فاطمه الزهرا‌(س) برگزار شد. قرار است مراسم وداع با پیکر شهید نیلفروشان امروز در اصفهان برگزار شود‌. پیش از آن قرار است پیکر این شهید برای طواف در حرم رضوی به مشهد برده شود‌.


حضور سردار قاآنی در مراسم تشییع شهید نیلفروشان

1403072410154716331203914 copy

حضور سردار قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در مراسم استقبال از پیکر شهید «عباس نیلفروشان» در تهران مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. تصویر فرمانده سپاه قدس درحالی شامگاه دوشنبه در رسانه‌ها و در قاب سیما نقش بست که از ۱۸ روز پیش در دو مقطع شایعاتی در خصوص ترور یا مجروحیت او مطرح شده بود. طی این مدت برخی از رسانه‌های اسرائیلی، آمریکایی و برخی رسانه‌های منطقه‌ای در چند روز گذشته اقدام به انتشار شایعاتی مبنی بر شهادت یا مجروح شدن او در بیروت و حتی دستگیری و بازجویی سردار قاآنی کردند. از آن زمان بسیاری از مقامات کشور و مسوولان این شایعات را تکذیب کردند. اما با توجه به اینکه خود سردار قاآنی تا روز گذشته در هیچ مراسمی حاضر نشده بود؛ نگرانی‌ها درمورد وضعیت او ادامه داشت. ازهمین‌رو حضور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در دو مراسم شامگاه دوشنبه در فرودگاه مهرآباد هنگام ورود پیکر شهید نیلفروشان به کشور و مراسم تشییع دیروز این شهید در تهران به شکل گسترده‌ای در رسانه‌های جهان بازتاب داشت‌. روز گذشته نیز براساس تصاویری که خبرآنلاین از مراسم تشییع شهید نیلفروشان منتشر کرده است، حضور سردار اسماعیل قاآنی با استقبال مردم روبه‌رو شده است.