در ادامه نیز بر اساس آنچه یک نماینده مجلس به «دنیای اقتصاد» گفت کمیسیون امنیت ملی گزارشی را ارائه کرد و ابعاد حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان و شهادت نصرالله مورد بررسی قرار گرفت. پس از آن جلسه علنی مجلس آغاز شد، اما مجلس رنگ و بوی دیگری داشت و در پی شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، مجلس شورای اسلامی سیاه‌پوش شده بود و در راهروهای پارلمان نیز عکس سید‌حسن نصرالله قرار گرفته بود. در ابتدای جلسه علنی، محمد‌باقر قالیباف، رئیس مجلس در نطق پیش از دستور، جنایات اخیر رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و پس از آن نمایندگان با تجمع در مقابل جایگاه هیات رئیسه با سر دادن شعارهایی از جمله شعار «مرگ بر اسرائیل» انزجار خود از رژیم صهیونیستی را نشان دادند.

پاسخ ایران توام با تدبیر و هوشمندی است

ابراهیم عزیزی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد»، در خصوص پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن سیدحسن نصرالله، اظهار کرد: پاسخ ایران قاطع، کوبنده، شجاعانه و در عین حال همراه با تدبیر و هوشمندی خواهد بود. او در پاسخ به اینکه حزب‌الله برای ترمیم خود چه باید کند، تاکید کرد: جبهه مقاومت مهیاتر، مقاوم‌تر و منسجم‌تر از گذشته مقابل رژیم صهیونیستی وظایف اعتقادی، دینی و انقلابی خود را به اجرا می‌گذارد.

مقاومت، خودشان از پس اسرائیل بر می‌آیند

وحید احمدی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز با بیان اینکه حزب‌الله قوی‌تر از گذشته راه را ادامه می‌دهد، گفت: حزب‌الله با توجه به استحکام و برنامه‌هایی که داشتند و کادری که تربیت کردند با وجود خسارتی که با شهادت سیدحسن نصرالله دیدند، همچنان راهشان را ادامه می‌دهند. شهادت رهبر حزب‌الله بر روند کار حزب‌الله تاثیر منفی نخواهد داشت و قوی‌تر از گذشته عمل می‌کند. او تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن جنایت رژیم صهیونیستی در لبنان و به شهادت رساندن سیدحسن نصرالله اما معتقد است که گروه‌های مقاومت خودشان از پس اسرائیل برمی‌آیند و فعلا هم ضرورتی برای ورود ندیده است و قطعا موفقیت در نهایت با گروه مقاومت است. قبل از اینکه جنایت در لبنان اتفاق بیفتد در طی روزهای اخیر شعاع برد موشک‌های حزب‌الله که به شمال رژیم صهیونیستی می‌فرستادند، در حد ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر بود، اما در حال حاضر برد موشک‌ها را به ۷۰ تا ۱۰۰ کیلومتر ارتقا داده‌اند. این عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: با حمله هوایی و خسارت ایجاد کردن، نمی‌توان عینیت‌ها و واقعیت‌های جبهه را تعیین کرد و درنهایت موفقیت با گروه‌های مقاومت خواهد بود و حتما رژیم صهیونیستی از این کاری که کرده پشیمان خواهد شد. مجید نصیرپور، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز گفت: بر اساس تکالیف متعددی که ما از حیث قانون اساسی و هم از حیث آرمان‌های انقلابی و هم از جهت انسانی داریم، باید در جهت تامین امنیت و منافع مظلومان و مستضعفان گام ‌برداریم. او با اشاره به پیام اخیر رهبر انقلاب، اظهار کرد: فرمایش رهبر انقلاب هم همین بود که همه در مقابل مردم لبنان و غزه تکلیف دارند که کمک کنند. در همین راستا با استراتژی‌های جدیدی تلاش خواهیم کرد که این اقدام را انجام دهیم. یکی از سیاست‌های جهان استعماری و رژیم صهیونیستی این است که ما را وارد جنگ مستقیم کند و ما هم حتما باید همه ملاحظات را داشته باشیم و بعد از محاسبه دقیق و تعیین استراتژی‌ها اقدام لازم را انجام دهیم. اینکه جمهوری اسلامی چه پاسخی را در چه زمانی بدهد، بر اساس منافع و مصالح خودش تصمیم می‌گیرد و حتما این پاسخ بازدارنده خواهد بود. این نماینده مجلس تصریح کرد: حزب‌الله یکی از وزنه‌های موثر در حکومت و دولت لبنان است. حزب‌الله همیشه آماده شهادت بوده و با شهادت رهبر حزب‌الله به زودی فردی جایگزین خواهد شد. اما با تصمیماتی که گرفته می‌شود مسیر فعلی ادامه پیدا خواهد کرد و همیشه حزب‌الله در کنار مردم لبنان از تمامیت ارضی این کشور و از مردم مظلوم فلسطین دفاع می‌کند.

مقاومت نیازی به جواب ایران ندارد

همچنین حسنعلی اخلاقی‌امیری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: شهادت سیدحسن نصرالله خیلی نیازی به جواب ایران ندارد؛ جبهه مقاومت وسیع است و کشورهای مختلفی حامی جبهه مقاومت هستند. اما ما بر وعده انتقام سخت از رژیم صهیونیستی برای به شهادت رساندن ‌میهمانمان شهید هنیه هستیم و در وقت مناسب این انتقام را می‌گیریم و مردم تردید نکنند. در این زمینه نیز میان مسوولانمان هیچ اختلافی وجود ندارد. اقتدار کشورمان در شهادت هنیه خدشه‌دار شد و به سادگی از آن عبور نخواهیم کرد. او ادامه داد: با شهادت سیدحسن نصرالله همچنان که رهبر انقلاب فرمودند لازم است که امت اسلامی در کنار مردم لبنان باشند. جبهه مقاومت به دلیل وسعت نیازی ندارد که ایران به صورت مستقیم در این زمینه درگیر شود و در روزهای آینده جبهه مقاومت به رژیم صهیونیستی پاسخ مناسب را خواهد داد. این نماینده مجلس تاکید کرد: مقاومت نشان داده هر عزیزی به شهادت برسد، راه مستحکم‌تر ادامه پیدا می‌کند و پاسخ درخور را در روزهای آینده خواهند داد. اخلاقی با اشاره به جلسه غیرعلنی مجلس، اظهار کرد: در جلسه غیرعلنی مجلس گزارشی از کمیسیون امنیت ملی به مجلس داده شد و ریاست مجلس نیز توضیحاتی را پیرامون حوادث چند روز اخیر در منطقه ارائه کردند.

محور مقاومت از صهیونیست‌ها انتقام می‌گیرد

همچنین احد آزادی‌خواه، نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه جریان مقاومت متکی به شخص نیست، تصریح کرد: شهادت سید‌حسن نصرالله ضایعه اسفناک بود که همه ما را متاثر کرد، اما جریان مقاومت هرگز متکی به شخص نبوده بلکه فرهنگی است که همواره این حرکت به سمت پویاتر شدن، اقتدار و عظمت بیشتر رشد خواهد کرد. جسم سید نصرالله را از ما گرفتند اما از دل روح حاکم بر جریان مقاومت هزاران سیدحسن نصرالله بیرون می‌آید و با توصیه‌ای که رهبری فرمودند مبنی بر اینکه مسلمانان کل دنیا باید واکنش نشان دهند طبیعتا در دنیا میلیون‌ها نفر خودشان را آماده می‌کنند. او خاطرنشان کرد: اگرچه مصیبت از دست دادن سید حسن نصرالله مصیبت سنگینی است، اما این شهادت مقدمه ظفر و پیروزی است. محور مقاومت از رژیم صهیونیستی انتقام به یادماندنی می‌گیرد و مطالبه ما نیز از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی این است که با حفظ مراقبت از امنیت ملی مقتدرانه و قاطعانه واکنش نشان دهند.

بازی خطرناکی آغاز کردند

مجتبی یوسفی، عضو هیات رئیسه مجلس نیز با بیان اینکه راه حزب‌الله جدی‌تر از قبل و با اقتدار ادامه پیدا می‌کند، گفت: همان روزی که سید‌عباس موسوی توسط این رژیم کودک‌کش و به حمایت آمریکا شهید شد، همه می‌گفتند که حزب‌الله نابود می‌شود و اقتدار گذشته را نخواهد داشت. اما شاهد بودیم که سیدحسن این جریان و گروه شبه‌نظامی را به افتخار لبنان و محور مقاومت تبدیل کرد و آن نگاه بازدارنده را ایجاد کرد. او ادامه داد: تجربه نشان داده اقتدار و جواب در‌خور و عزت‌مدارانه در مقابل سگ هار منطقه رژیم کودک‌کش صهیونیست و کشورهای مدافع آنها لازم است. برای شهادت سید مقتدر مقاومت ۸۵ تن بمب بر چند ساختمان مسکونی ریخته شد که نشان‌دهنده کینه آنها بود. این بمب‌ها را آمریکایی داد که برخی می‌گفتند برادر ما است. راه مقابله با رژیم صهیونیستی جز زبان زور نیست. ضعف در مقابل آنها، آنها را گستاخ‌تر می‌کند. پاسخ رژیم صهیونیستی را جوانان محور مقاومت و کشورهای منطقه که خون‌خواه اسماعیل هنیه و سید‌حسن نصرالله هستند، به صورت مقتدرانه خواهند داد. این عضو هیات رئیسه مجلس اظهار کرد: بازی خطرناکی که آمریکا و رژیم صهیونیستی شروع کرده‌اند، قطعا باعث نابودی اسرائیل و شعله‌ور‌تر شدن جنگ خواهد شد‌.