حضور مقامات دفاعی و امنیتی در جلسات کمیسیون امنیت ملی

ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی میزبان مقامات کشوری و لشکری نبود و جلسه فوق‌العاده‌ای بود که برای بررسی حوادث منطقه از جمله لبنان و جنایت‌های صهیونیست‌ها در ضاحیه بیروت برگزار شد. او ادامه داد: اعضای کمیسیون امنیت ملی تبادل نظر کردند و ابعاد مختلف حوادث چند روز اخیر به ویژه حادثه روز جمعه مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه اعضای کمیسیون به‌طور قاطع جنایت اخیر صهیونیست‌ها در لبنان از جمله شهادت جمعی از مجاهدان مقاومت و مردم بی‌گناه در این حوادث را محکوم و تایید کردند که جنایت‌های صهیونیست‌ها با پشتیبانی آمریکایی‌ها اتفاق افتاده است. همچنین در این جلسه تاکید شد که این جنایت‌ها بدون پاسخ نخواهد ماند و اعضای کمیسیون بر لزوم پاسخ قاطع، کوبنده، عبرت‌آمیز، پشیمان‌کننده و عملی به رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: همچنین اعضای کمیسیون امنیت ملی اعلام کردند که جنایت‌های رژیم صهیونیستی موجب امن شدن سرزمین‌های اشغالی نخواهد شد و نمی‌تواند جلوی نابودی رژیم صهیونیستی را بگیرد، بلکه خون این شهدا زمینه‌ساز آزادی قدس خواهد شد. رضایی از برگزاری جلسات کمیسیون امنیت ملی در هفته جاری خبر داد و اظهار کرد: در هفته جاری مسائل منطقه لبنان و فلسطین را در دستور کار کمیسیون امنیت ملی خواهیم داشت و جلساتی را در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه برگزار خواهیم کرد. در این جلسات از مسوولان بخش‌های مختلف سیاسی، دفاعی و امنیتی دعوت کرده‌ایم، اما چون رایزنی‌ها در حال انجام است هنوز مسوولانی که در این جلسات حضور پیدا می‌کنند، نهایی و قطعی نشده است.

او در خصوص اینکه پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی چه خواهد بود، تصریح کرد: مرجع تصمیم‌گیرنده این پاسخ کمیسیون امنیت ملی نیست و در خصوص پاسخ شورای عالی امنیت ملی بر اساس اصل ۱۷۶ قانون اساسی تصمیم‌گیری خواهد کرد. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: مقاومت و راه مقاومت قوی‌تر از قبل ادامه پیدا خواهد کرد و تاریخ و تجربه هم نشان داده که این کشتارها و ترورهای ناجوانمردانه دستاوردی برای رژیم صهیونیستی نخواهد داشت و راه مقاومت را مسدود نخواهد کرد. رضایی با اشاره به پیام رهبر انقلاب در خصوص اتفاقات اخیر در لبنان، تاکید کرد: پیام رهبر انقلاب تکلیف را بر همه مشخص کرد و همه ما در هر عنوان و جایگاهی وظیفه داریم در کنار مقاومت، مردم لبنان و حزب‌الله بایستیم و برای نابودی رژیم صهیونیستی تلاش کنیم.

هشدار جدی به صهیونیست‌ها

مرتضی محمودی، نماینده تهران و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس نیز اظهار کرد: جنایت د‌د‌منشانه رژیم صهیونیستی را که با حمایت مستقیم آمریکا و دستور نتانیاهوی خبیث از خاک آمریکا صادر شد، به‌شدت محکوم می‌کنیم. هشدار جدی می‌دهیم که روزهای سختی را پیش‌رو خواهند داشت و ملت‌های آزاده و مظلوم و به ویژه کشورهای جبهه مقاومت در این ظلم آشکا‌ر و جنایت واضح سکوت نخواهند کرد. او افزود: اگر تا به امروز ملاحظات زیادی برای زمان پاسخ‌ها و نحوه انتقام‌ها بوده، اما با شهادت سید‌حسن نصرالله و با جنایاتی که در ضاحیه و به خاک و خون کشیدن مرد بی‌گناه مرتکب شده‌اند، تمام محاسبات ذهنی را بر هم ریختند و باید منتظر هر گونه واکنشی از جبهه مقاومت باشند. این نماینده مجلس‌ با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به زودی تاوان جنایتش را می‌دهد، اظهار کرد: بندگان مجاهد خدا چه در جبهه مقاومت و چه مردم آزاده همه دنیا به زودی انتقام سخت را به صورت واقعی و عملی نشان خواهند داد. 

محمودی با اشاره به پیام رهبر انقلاب در خصوص اتفاقات اخیر در لبنان گفت: رهبر انقلاب در واقع جهاد را اعلام کردند و همه امت اسلامی و هر کسی که امکاناتی دارد از حزب‌الله و مردم مظلوم لبنان حمایت کند. ما از پیام رهبر انقلاب دستور جهاد را برداشت می‌کنیم و در پیام ایشان این موضوع به وضوح دیده می‌شود که دیگر زمان صبر کردن و محاسبه کردن نیست. در عین هوشیاری، هوشمندی و به‌کار‌گیری همه ظرفیت‌ها باید ضربات اساسی را وارد کنیم که این ضربات دشمن را پشیمان کند. او افزود: امت اسلامی اگر امروز در مقابل این جنایت کوتاه بیاید حتما این جنایتکاران گریبان همه امت‌های اسلامی را خواهند گرفت.

این نماینده مجلس با اشاره به شهادت سید‌حسن نصرالله، یادآور شد: با شهادت سید‌حسن نصرالله در ساختار قدرتمند مقاومت خدشه‌ای به وجود نخواهد آمد. شاید شهادت سید حسن نصرالله خسارت بزرگی باشد اما هدف مشخص است و با هرکسی که باشد یا نباشد راه، هدف و آرمان ادامه دارد.  محمودی تاکید کرد: حزب‌الله یک جریان کوچک و تازه به دوران رسیده نیست، بلکه یک جنبش قوی با تجربه دارای ساختار سیاسی، نظامی و امنیتی بسیار مقتدر است و افراد ملاک موجودیت آن ساختار نیستند و هر فردی که به شهادت می‌رسد افراد تربیت شده و قدرتمند جایگزین می‌شوند و انگیزه فرماندهان جایگزین بیشتر خواهد بود.

ضرورت اتحاد میان کشورهای اسلامی

همچنین مهرداد لاهوتی، نایب رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه در مجلس با تاکید بر لزوم اخذ تصمیم مشترک از سوی کشورهای مسلمان گفت: رژیم صهیونیستی با هماهنگی آمریکا و تفاهم و همراهی اروپایی‌ها این جنایت را مرتکب شده است. در مقابل کشورهای اسلامی منطقه باید سکوت خود را بشکنند، دور هم جمع شوند، تصمیم واحدی بگیرند و پیام مشترکی را منتقل کنند. او ادامه داد: جنایت رژیم صهیونیستی نشات گرفته از سکوتی است که در دنیا خصوصا از سوی کشورهای مسلمان شکل گرفته است. جمع شدن کشورهای مسلمان و انتقال پیامی واحد می‌تواند ترسی در دل اسرائیل بیندازد. تاکنون تنها کشوری که در مقابل جنایت رژیم صهیونیستی قد علم کرده جمهوری اسلامی است و کوتاه هم نخواهد آمد. اما کشورهای مسلمان منطقه باید در مقابل این جنایت بایستند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در یک سال گذشته شاهد بودیم که رژیم صهیونیستی با اقدامات جنایتکارانه خود دست به انتحار زده است. این به معنای آن است که این رژیم از درون پوسیده و انتهای این رژیم است. رژیم صهیونیستی مانند انسانی که می‌خواهد غرق شود دست به هر ریسمانی می‌اندازد. باید بدانیم که اتحاد کشورهای مسلمان به نابودی این رژیم کمک می‌کند. لاهوتی با اشاره به شهادت سید حسن نصرالله اظهار کرد: همان‌طور که در ایران دیدیم که بعد از سردار قاسم سلیمانی فرد دیگری علم و پرچم را به دست گرفت و راه ادامه پیدا کرد؛ در لبنان هم همین اتفاق خواهد افتاد. شهادت‌ها به معنای پایان راه نیست، بلکه راه ادامه دارد و ادامه این مسیر را فرد دیگری با قدرت بیشتری پیش می‌برد. این اتفاقات جز اینکه مسلمانان و مردم لبنان و فلسطین را در مقابل رژیم اسراییل مقاوم‌تر و مستحکم‌تر کند، نتیجه دیگری نخواهد داشت.