او البته در جلسه غیرعلنی هم به سخنانش در نشست خبری روز دوشنبه خود پرداخت و بنابر گفته احمد نادری، عضو هیات رئیسه مجلس به شائبه‌های تعدادی از نمایندگان درباره صحبت‌هایش درنشست خبری‌اش پاسخ داد.سخنان پزشکیان در مورد موضوع FATF و رفع تحریم‌ها، درحالی روز گذشته موجب طرح انتقادهایی از سوی برخی از نمایندگان مجلس شد که محور سوال روز دوشنبه «دنیای اقتصاد» از رئیس‌جمهور بود. پزشکیان در این نشست خبری با بیان اینکه در رابطه با رفع تحریم‌ها ما چاره‌ای نداریم جز اینکه بحث FATF را حل کنیم اعلام کرد نامه‌ای هم به مجمع تشخیص مصلحت حتما خواهم نوشت، برای اینکه دوباره بحث FATF را به جریان بگذارند تا بتوانیم حلش کنیم و باید حل شود.این سخنان اما روز گذشته با انتقاد محمود نبویان، نماینده تهران روبه‌رو شد.

او در این خصوص خطاب به پزشکیان در تذکری با اشاره به اینکه «آقای پزشکیان اعلام کرده است که حل بسیاری از مشکلات مشروط به حل مساله برجام و FATF است» گفت: من چند نکته را خدمت ایشان عرض می‌کنم؛ اول اینکه ظاهرا قرار است همان مسیر کاملا غلط دولت آقای روحانی طی شود و حل مشکلات مربوط به تایید و رضایت دشمنان ملت شود. ما فراموش نمی‌کنیم روزی ۷۰۰ تا کشته می‌دادیم و دولت روحانی به بهانه FATF واکسن وارد نمی‌کرد.به گزارش «ایسنا»، وی ادامه داد: نکته بعدی این است که در سال ۹۵ آقای طیب‌نیا FATF را امضا کرده است. آیا تحریمی برداشته شده است؟

جالب است در همان زمان بلافاصله FATF بیانیه داده است که ملت ایران تامین‌کننده مالی تروریست‌هاست. نکته بعدی اینکه در FATF از ایران خواسته شده است که سپاه قدس تمام نیروهای مقاومتی و تروریست را اعلام کند. علاوه بر تمام اطلاعات مالی ملت ایران، تمام تجارت‌ها باید به اطلاع آمریکا و کشورهای دیگر رسانده شود. یعنی تمام راه‌های تجارت ملت ایران شناسایی و به‌طور کامل مسدود شود. آیا آنهایی که برای آقای پزشکیان مطلب می‌نویسند این موارد را به ایشان گفتند یا نه؟نبویان تاکید کرد: نکته بعدی اینکه با برجام تحریم‌ها رفع نمی‌شود. چون آقای ظریف در برجام تعهد داده است که تمام تحریم‌های اولیه آمریکا و تمام تحریم‌های موشکی و تمام تحریم‌های حقوق بشری و تمام تحریم‌های منطقه‌ای سایبری و همه موارد باقی بماند.

طبیعی است که دوباره اگر بخواهد برجام بیاید، معنی‌اش این است که صنعت هسته‌ای محدود و نابود شود و تحریم برداشته نشود. شاهدش این است که هشت سال برجام را اجرا کردیم و تحریم‌ها از ۸۰۰ عدد به ۱۵۰۰ عدد رسید.این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خطاب به پزشکیان گفت: سعی کنید اولا متن برجام و FATF را برای یک بار بخوانید و صرفا به وسوسه‌های کسانی که خانواده و بچه‌هایشان در خارج از کشور هستند اعتماد نکنید. ثانیا از تلاش‌های باطل و چشم امید بستن به دشمنان ملت به جای اعتماد به ملت بزرگ ایران در دولت آقای روحانی عبرت بگیرید.

عشق به آمریکا یک‌طرفه است

امیرحسین ثابتی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دیگر نماینده‌ای بود که روز گذشته در جلسه علنی مجلس در تذکری با اشاره به نخستین نشست خبری مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور گفت: آقای پزشکیان در نشست خبری خود بیان کرد که ما به دنبال صدور انقلاب نیستیم؛ آقای پزشکیان شما مجری قانون اساسی هستید و این موضوع در اصول ۱۵۲ و ۱۵۴ قانون اساسی آمده است. به گزارش «ایسنا» وی خطاب به پزشکیان اظهار کرد: شما قسم خوردید قانون اساسی را اجرا کنید، آیا قرار است به اسم وفاق قانون اساسی را تغییر دهید یا به آن عمل کنید؟ از شما خواهش می‌کنم به قانون اساسی عمل کنید.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس‌جمهور گفته که با آمریکا برادر هستیم حال اینکه آمریکایی‌ها ثابت کردند که نمی‌خواهند با ما برادر باشند و می‌خواهند با ما دشمنی کنند. در همان دوره قبل هم تحریم‌ها را بیشتر کرده و ما عقب‌نشینی کردیم؛ آقا این عشق یک طرفه است، شما می‌خواهید با آنها برادر باشید اما آنها نمی‌خواهند و می‌خواهند با تو دشمنی کنند ما تا کی می‌خواهیم مسیر غلطی که بارها غلط بودن آن اثبات شده است را تکرار کنیم.

تذکر در مورد حجاب

عباس گودرزی، عضو هیات رئیسه مجلس نیز به بیان انتقاداتی از رئیس‌جمهور درباره اظهاراتش در نشست خبری خود پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی زمانی صادر شد که جوان‌های جبهه مقاومت که با سنگ علیه اسرائیل ایستادگی می‌کردند، امروز موشک هایپرسونیک به قلب دشمن پرتاب می‌کنند. آقای پزشکیان در اظهارات خود رعایت فرمایید؛ شما رئیس‌جمهور اسلامی ایران باعظمت و مقتدر هستید. انقلاب اسلامی به اسلام عزت داد. خواهشمندم در اظهارات به‌گونه‌ای صحبت نشود که دشمنان قسم خورده این مرز و بوم امیدوار بشوند. پزشکیان درجریان نشست خبری خود گفته بود که نه در فکر کشورگشایی و نه در فکر صدور انقلاب به جهان هستیم.

به گزارش «ایسنا»، وی در تذکری دیگر خطاب به رئیس‌جمهور گفت: امروز بحث از بی‌حجابی فراتر رفته و به سمت برهنگی رفته است. ما نباید حجاب را قربانی بازی‌های سیاسی کنیم. حجاب یک اصل لایتغیر دینی است. برادر عزیز کجا نیروی انتظامی گوشه به گوشه یقه این و آن را گرفته که آن خبرنگار گستاخانه این حرف را می‌زند و شما در جواب می‌گویید تذکر می‌دهید؟

تذکر به رئیس‌جمهور در مورد رادیکال‌ها

فاطمه محمدبیگی، نماینده قزوین، هم طی تذکر شفاهی، اظهار کرد: آقای رئیس‌جمهور مراقب باشید تا در دام گروه‌های رادیکالی نیفتید که نسبتی با نظام، شهدا و آرمان‌های امام راحل و انقلاب ندارند و در انواع فتنه‌ها اعم از فتنه ۸۸ تا زن، زندگی، آزادی نقش‌آفرین بودند. به گزارش مهر، وی گفت: عجیب است که خط قرمزهای نظام جمهوری اسلامی ایران در انتصاب مشاغل حساس رعایت نشده است و باید این موضوع در ادامه بیشتر مورد توجه باشد.نماینده مردم قزوین در ادامه تصریح کرد: دولتمردان باید پاسخ دهند که آیا تاکید آنان بر FATF، همان ایجاد زیرساخت ارتقای اطلاعاتی بسیار دقیق برای اعمال تحریم بیشتر آمریکا علیه ایران بر اساس قانون کاتسای آمریکاست؟

تاکید پزشکیان بر وحدت در داخل کشور

مسعود پزشکیان نیز روز گذشته در صحن علنی مجلس با بیان اینکه ما صرفا شعار وفاق ندادیم، تاکید کرد که معتقدم اگر بخواهیم مشکل کشور را حل کنیم و در منطقه در مقابل تجاوز بیگانه بایستیم، وحدت هم در داخل کشور و هم با کشورهای اسلامی باید شکل بگیرد. به گزارش «ایسنا»، وی در صحن علنی مجلس تصریح کرد: این گونه نیست که بگوییم از مجلس رای گرفتیم و هر کاری دلمان خواست انجام دهیم. ما به حرف‌هایی که به شما زدیم پایبندیم و به آن عمل می‌کنیم. حرف و نظر و پیشنهاد شما را گوش داده و سعی می‌کنیم تا جایی که ممکن است به آن عمل کنیم. وی ادامه داد: طبق قانون برنامه هفتم توسعه جلو می‌رویم و هرجا نتوانستیم که آن را اجرا کنیم، به شما می‌گوییم این بند به این علت قابل اجرا نیست و شما راه‌حل بدهید. ان‌شاءالله وحدت و انسجام با هم دیگر داشته باشیم.