به گزارش خبرگزاری فارس، نماینده مردم ارومیه افزود: باید از این ملت عذرخواهی کنیم. دیگر آرا و نظرات مردم در کشور به‌طور واقعی شنیده نمی‌شود. مردم از افزایش روز‌افزون تنش‌ها در روابط با جهان ناراحت و کلافه هستند. یک عقیده و تفکر همیشه تبلیغ و ترویج می‌شود و هر کس هم که خلاف آن را بگوید مورد بی‌احترامی و هجمه قرار گرفته و به‌طور طبیعی این وضع مردم را خشمگین ساخته است. مراجع عالی‌قدر هم وقتی حرف می‌زنند مورد هجمه قرار می‌گیرند. مردم می‌خواهند از حق زندگی بهره برده و عدالت را تجربه کنند.  وی در ادامه اظهار کرد: آمار مهاجرت نخبگان و خروج ثروت از کشور فاجعه است؛ با این مردم چه کرده‌ایم که سرمایه‌های خود را صرف خرید ملک و خانه در سایر کشورها می‌کنند؟ حضرت‌پور خاطرنشان کرد: در همین دو، سه ماه اخیر بسیاری از کالاهای اساسی باز هم گران شد، گران‌تر  از قبل شده است قیمت‌های اعلامی کالاهای اساسی مردم را شوکه کرده است.

 تذکر به رئیس‌جمهور در مورد قیمت‌ها

در تذکری دیگر به گزارش «ایسنا» غلامرضا منتظری، نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در تذکری خواستار ارائه برنامه عملی دولت برای پایان بخشیدن به وضعیت رنج‌آور و تقویت سرمایه اجتماعی با توجه به وضعیت نابسامان قیمت‌ها و نارضایتی مردم شد. منتظری در تذکری شفاهی خطاب به رئیس‌جمهور بیان کرد: با توجه به وضعیت نابسامان و لجام‌گسیخته قیمت‌ها و سیر صعودی نارضایتی مردم، شایسته است بر اساس اصل عدالت محوری، برنامه عملی دولت برای پایان بخشیدن به این وضعیت رنج‌آور و تقویت سرمایه اجتماعی ارائه شود.  ازسوی دیگر به گزارش خبر‌آنلاین، شارلی انویه تکیه، نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس یازدهم در نطق میان‌دستور خود در مجلس، گفت: یکی از مسائل مهم امروز کشور، بحث معیشت مردم است. گرانی‌ها و کاهش درآمد ناشی از کرونا، کاهش قدرت خرید و بیکاری جوانان ایرانی به خصوص بیکاری جوانان آشوری، فشار زیادی را به خانواده‌ها وارد کرده است؛ بنابراین از رئیس‌جمهور و مسوولان ذی‌ربط تقاضا دارم در این خصوص نگاه پدرانه داشته باشند.

  تذکر به رئیس‌جمهور در مورد انتصابات

همچنین به گزارش خبرگزاری مهر، تذکر محمدحسن آصفری، نماینده اراک به همراه ۳۴ نفر از نمایندگان به رئیس‌جمهور درخصوص ضرورت جلوگیری از انتصابات فامیلی و بی‌توجهی به شایسته سالاری در دستگاه‌های دولتی روز گذشته در مجلس قرائت شد.