روزنامه کیهان در گزارش یک خود جوابیه دفتر رئیس‌جمهور در خصوص گزارش این روزنامه در نقد دستور پزشکیان برای بازگشت دانشجویان و اساتید اخراجی را منتشر کرد. در این جوابیه آمده است: دستور ریاست محترم جمهوری مبنی بر بازنگری وضعیت اساتید و دانشجویانی که به صورت سلیقه‌ای یا با تفاسیر تنگ نظرانه از قوانین دچار محرومیت از تدریس یا تحصیل شده‌اند کاملا در چارچوب قانون و اختیارات قانونی رئیس‌جمهور اسلامی ایران صادر شده است. این دستور نه تنها به معنای نقض یا نادیده گرفتن قوانین نیست، بلکه تاکیدی بر اجرای دقیق‌تر و عادلانه‌تر قوانین موجود به شمار می‌آید.

این اقدام در راستای تحقق عدالت در نظام آموزش عالی کشور صورت می‌گیرد. دولت وفاق ملی در عین حال که متعهد به حفظ نظم و وزانت علمی محیط‌های دانشگاهی است، اما رفتارهای فراقانونی و سلیقه‌ای را که آزادی‌بیان و اندیشه در محیط‌های دانشگاهی را محدود کند، تحمل نخواهد کرد. دولت مصمم به اجرای قانون است، این مسیر با اراده مردم آغاز شده و فضاسازی‌ها و مخالفت‌ها آن را متوقف نخواهد کرد‌.

روزنامه فرهیختگان در گزارشی به ابعاد ماجرای هک سامانه‌های ۲۰ بانک ایرانی پرداخت و نوشت: در چند روز اخیر خبری در فضای رسانه‌ای به نقل از پلتیکو منتشر شد که در آن ادعا شده بود: «درپی یک حمله سایبری توسط گروه هکری با عنوان «آی‌آر‌لیکس» در ماه گذشته اطلاعات ۲۰ بانک ایرانی به سرقت رفته و شرکت «توسن» به عنوان تامین‌کننده خدمات الکترونیکی برای بانک‌های ایران ناچار به پرداخت باج ۳ میلیون دلاری به هکرها شد تا از انتشار داده‌ها و اطلاعات حساب میلیون‌ها ایرانی جلو‌گیری کند.» اگر‌چه هنوز هیچ واکنش رسمی به این خبر بروز داده نشده، اما در صورت صحت اتفاق رخ‌داده یک شکست بزرگ امنیتی رخ داده که به راحتی نمی‌توان از کنار آن عبور کرد. به‌ویژه که در چند ماه اخیر حملات هکری متعددی علیه نهادهای دولتی و غیر‌دولتی رخ داده و در مواردی نیز اطلاعات بزرگی از کشور به سرقت رفته است.

این روزنامه برای بررسی ابعاد حمله هکری احتمالی با پوریا آسترکی، کارشناس حوزه امنیت سایبری به گفت‌وگو پرداخته‌ است. آسترکی این اتفاق را نتیجه وجود انحصار در طراحی نرم‌افزارهای بانکی دانسته و در این باره معتقد است: «کل سیستم بانکی دست چهار یا پنج شرکتی است که حول‌وحوش بانک مرکزی قرار دارند و با استفاده از انحصاری که در اختیار بانک مرکزی بوده رشد کرده‌اند؛ بعد هم به یکباره کل دیتای کشور از دست آنها خارج شده است. داشتن این نظام پرداخت فرصت‌های اقتصادی و تجاری زیادی را از بخش خصوصی گرفته است.»