به گزارش «ایسنا»، رئیس‌جمهور وفاق ملی را از مولفه‌های اساسی در تهیه فهرست پیشنهادی وزرای کابینه دولت چهاردهم دانست و افزود: اگرچه ممکن است فهرست وزرای پیشنهادی برای عده‌ای ایده‌آل نباشد و انتقاداتی به آن وارد کنند، اما این فهرست براساس اعتقاد عمیق دولت چهاردهم به خردجمعی، هم‌فکری و تعامل با همه جریانات سیاسی تهیه شده و دلیل اینکه در این فهرست حتی اسامی افرادی که در انتخابات به نامزدهای رقیب رای داده بودند نیز دیده می‌شود، همین اعتقاد عمیق به ضرورت وفاق ملی است. در کنار او روز گذشته محمدجعفر قائم‌پناه، معاون اجرایی رئیس‌جمهور نیز در سخنانی از وزرای معرفی شده از سوی پزشکیان به مجلس دفاع کرد و گفت: مهم نیست چه کسی وزیر شود مهم این است که امید ایجاد کنیم؛ مهم این است که ایران  جایگاهی والاتر و برتر از آنچه هست، بیابد.

وی گفت: وفاق یعنی همین که هم اصولگرایان و هم اصلاح‌طلبان حول محور ایجاد ایرانی با عزت و احترام دور هم بنشینیم و برای ایران کار کنیم، برای ایرانی که کمی مشکل دارد؛ برای عزت ایران برای جوانان ایران. او در ادامه به دفاع از وزرای پیشنهادی کشور و بهداشت پرداخت و گفت: آقای مومنی‌(وزیر پیشنهادی کشور) از نیروهای مخلص است و همیشه در کنار مردم بوده؛ هرچند وی اصولگراست، اما رویکردش رویکرد تغییر و اصلاح‌طلبانه است و وفاق یعنی همین که هم اصولگرایان و هم اصلاح‌طلبان و هم معتدلان حول محور ایجاد ایرانی با عزت و احترام دور هم بنشینیم و برای ایران کار کنیم.

قائم‌پناه در ادامه گفت: اگر وزیر کشوری معرفی می‌کنیم، بدانید وزیری است که رویکردها و قول‌های دکتر پزشکیان را می‌خواهد اجرا کند؛ اگر وزیر بهداشتی انتخاب می‌کنیم این فرد درد مردم دارد و مجروح جنگ است و برای تمامیت ارضی و عزت ایران جنگیده است؛ وزیر پیشنهادی بهداشت وزیری خواهد بود که در خدمت مردم است. بنابراین آنچه در فضای مجازی صحبت می‌شود، واقعیت نیست. او همچنین از نمایندگان مجلس خواست به کابینه پیشنهادی دکتر پزشکیان که نماد وفاق ملی است رای دهند و کمک کنند دولت زودتر مستقر شود.

در همین حال دیروز متن سخنان سید‌محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات، در جمع مشاورانش منتشر شد که از کابینه معرفی شده از سوی رئیس‌جمهور دفاع کرده است. او گفت: ضمن تایید انتخاب‌های خوبی که شده است بر این باوریم که در بعضی موارد می‌شد خیلی بهتر عمل کرد، ولی به جناب پزشکیان احترام می‌گذاریم و ایشان را صاحب حق در انتخاب همکارانشان می‌دانیم و از ایشان انتظار معجزه در هر شرایطی نداریم./دنیای اقتصاد