پس از آن و در پاسخ به این اخبار مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری در واکنش به انتقادات از فهرست وزرای پیشنهادی به مجلس، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: مردم عزیز سرمایه بزرگ دولت شمایید، توجه و حساسیت شما در انتخاب اعضای کابینه ارزشمند است؛ صبر کنید کابینه کار کند و آن را از روی عملکردش نقد کنید. این در حالی است که انتقادات زیادی از سوی نمایندگان مجلس نسبت به وزیر پیشنهادی کشور مطرح است، اما انتقادات در مورد دنیامالی چندان پررنگ نیست. این خبرها در حالی منتشر می‌شود که نمایندگان مجلس از احتمال پس گرفتن نام دو وزیر پیشنهادی اظهار بی‌اطلاعی و اعلام کردند که این وزرا در کمیسیون‌های مجلس در حال ارائه برنامه‌هایشان هستند.

کابینه هارمونی ندارد

شهباز حسن‌پور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد»، با انتقاد از مومنی، وزیر پیشنهادی کشور، گفت: آقای پزشکیان را ۱۶ سال است که از نزدیک می‌شناسم و در صداقت ایشان کسی شکی ندارد. برای کمک به ایشان و رای‌آوری اکثریت کابینه بهتر است که تا دیر نشده تصمیم بگیرند و وقت خودشان و کشور را نگیرند. فردی که رئیس‌جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی کشور معرفی کرده است از توانمندی لازم برای اداره وزارتخانه بزرگ و مهمی همچون وزارت کشور برخوردار نیست. بنابراین بهتر است آقای پزشکیان همان‌گونه که خودشان گفتند که صدای همه را خواهند شنید؛ هم اکنون صدای مردم و جمعی از نمایندگان مردم را هم بشنوند و قبل از جلسات رای اعتماد برخی از وزرای پیشنهادی را تغییر دهند تا کابینه به صورت ۱۰۰ درصدی رای بیاورد. او ادامه داد: ما در مجلس در تلاشیم که اکثریت اعضای کابینه پیشنهادی رای بیاورند، اما متاسفانه برخی از افرادی که به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی شدند حساسیت‌هایی را در جامعه برانگیخته‌اند.

 مردم آقای پزشکیان را انتخاب کردند که شاهد تغییرات باشند. با حضور آقای مومنی وزیر پیشنهادی کشور در کابینه دولت چهاردهم نه تنها تغییری ایجاد نمی‌شود، بلکه سرعت کاری هم که در وزارت کشور وجود داشت؛ قطعا با کندی همراه خواهد بود. حسن‌پور خاطرنشان کرد: حتی اگر وزیر پیشنهادی کشور رای بیاورد ۶ ماه تا یک سال دیگر با استیضاح روبه‌رو می‌شود. به عنوان یک کارشناس می‌گویم با توجه به شناختی که از آقای مومنی دارم می‌گویم که انتخاب ایشان به هیچ عنوان برای وزارت کشور به صلاح دولت پزشکیان، مجلس و مردم نیست. از الان مشخص است که هر روز و هر هفته با چالش روبه‌رو می‌شود و بهتر است همین الان فرد دیگری را معرفی کنند. آقای مومنی یک مسوولیت جزئی داشتند و برای گفت‌وگو با او ۶ ماه در نوبت بودیم بر این اساس اگر وزیر کشور شود چقدر باید در نوبت ماند؟ او در خصوص برخی خبرها مبنی بر تغییر وزیر پیشنهادی کشور و وزیر پیشنهادی ورزش گفت: از این موضوع بی‌اطلاع هستم و این را باید از دولتمردان پرسید. این عضو کمیسیون اقتصادی تاکید کرد: آرزو دارم همان‌گونه که رهبر انقلاب فرمودند آقای پزشکیان موفق شود. اما کابینه با هم هماهنگ نیست و ما دوست داریم کابینه هماهنگی معرفی شود. در تیم اقتصادی و تیم سیاسی هماهنگی وجود ندارد.

زمان پس گرفتن نام برخی از وزرای پیشنهادی وجود ندارد

جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس نیز با اظهار بی‌اطلاعی از معرفی دو فرد دیگر به عنوان وزرای پیشنهادی کشور و ورزش، گفت: به واقع در حال حاضر این شرایط وجود ندارد که ۲ نفر را به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی کنند و بعد بگویند افراد دیگری را معرفی می‌کنیم. از سوی دیگر زمانی هم وجود ندارد. او افزود: وزیر پیشنهادی کشور و ورزش هر دو افراد خوبی هستند. وزیر پیشنهادی ورزش از همکاران مجلس است و سابقه خوبی هم دارد. بعید است که وزرایی که تاکنون از سوی دولت به مجلس معرفی شدند، تغییر کنند. این نماینده مجلس تاکید کرد: در مجموع کابینه معرفی شده بد نیست، اما ناهماهنگی و عدم تعادل مشاهده می‌شود و تیم اقتصادی، فرهنگی، آموزش، خدمات و اقتصاد منسجم نیستند و این بحث وجود دارد که آیا می‌توانند با هم خوب کار کنند؟

تغییر در کابینه، شایعه است

احد آزادی‌خواه، نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس نیز تصریح کرد: پس گرفتن نام دو وزیر معرفی شده ورزش و کشور شایعه است. وزرای پیشنهادی کشور و ورزش در کمیسیون‌ها در حال ارائه برنامه و پاسخگویی به سوالات و شبهات نمایندگان هستند و با قدرت و قوت کارشان را انجام می‌دهند. مومنی وزیر پیشنهادی کشور و دنیا مالی وزیر پیشنهادی ورزش جزو گزینه‌های برتر هستند و شانس بالایی برای رای‌آوری دارند.