اما پیش از این واکنش دولت، مرکز اطلاع‌‌‌رسانی پلیس پایتخت در گزارشی نسبت به انتشار ویدئوی خیابان وطن‌‌‌پور واکنش نشان داد و همگان را به اجرای قانون و جلوگیری از بروز و اشاعه ناهنجاری‌‌‌های اجتماعی دعوت کرد. به گزارش «ایرنا» در این اطلاعیه آمده است: این ویدئو مربوط به گذشته بوده که در تاریخ یکم تیرماه ۱۴۰۳ ماموران به دو خانم جوان در خصوص پوشش نامناسب و کشف حجاب تذکر داده‌اند که متاسفانه با فحاشی و الفاظ ناروا روبه‌رو شدند. متعاقبا هر دو نفر در خیابان وطن‌‌‌پور مجددا با پوشش نامناسب مشاهده شدند که در حین انتقال به خودرو با عوامل انتظامی مجادله و کشمکش ایجاد شده و بر اثر مقاومت جراحتی جزئی در یکی از آنان ایجاد می‌شود. در این اطلاعیه آمده است: پس از بروز حادثه، ویدئوی گرفته‌شده توسط پلیس و فیلم دوربین مداربسته خیابان برای شفاف‌‌‌سازی به مقام قضایی تحویل داده شد. مرکز اطلاع‌‌‌رسانی پلیس پایتخت در عین حال تاکید کرده است که پلیس رفتار این‌‌‌چنینی توسط عوامل انتظامی را در چارچوب استانداردهای کنشی و عملیاتی خود ندانسته و پرونده در سیستم قضایی و بازرسی فراجا مفتوح و درحال بررسی است.

همزمان با این واکنش، روز گذشته دادستان نظامی تهران از تعیین شعبه ویژه بازپرسی برای رسیدگی به شکایت خانواده دختر نوجوان خبر داد و گفت: همه عوامل حاضر در صحنه با همکاری و معرفی فراجا شناسایی و از طریق بازرسی فراجا احضار شده‌‌‌اند. به گزارش «ایرنا» محسن کرمی اظهار کرد: در روزهای اخیر گزارش و شکوائیه‌‌‌ای به دادسرای نظامی تهران واصل شد و بلافاصله با ارجاع آن به بازپرس ویژه، تحقیقات دادسرا در این زمینه آغاز شد. وی ادامه داد: با آغاز تحقیقات، بازپرس ویژه، دستور جمع‌آوری همه مستندات، از جمله استخراج فیلم دوربین‌‌‌های مداربسته اطراف را به‌منظور ثبت در پرونده، به ضابطان خاص صادر کرد. دادستان نظامی تهران خاطرنشان کرد: از اولین اقدامات در نظر گرفته‌شده در این پرونده، شناسایی و معرفی ماموران حاضر در صحنه بود.

وی اضافه کرد: بازپرس صرفا دستور استخراج فیلم برای ثبت در پرونده را صادر کرده و هیچ دستور یا مجوزی برای تحویل آن به شاکی یا وکیل وی یا انتشار آن در رسانه‌‌‌ها صادر نکرده است. ضمنا فیلم منتشرشده، از زاویه‌‌‌ای متفاوت از فیلم موجود در پرونده است. براساس این گزارش، در حال حاضر پرونده در مرحله تکمیل تحقیقات قرار دارد و همه دستورهای قضایی لازم برای کشف ابعاد مختلف اتفاق پیش‌آمده به صورت قاطع صادر شده است. همزمان روز گذشته محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌‌‌جمهور، در مراسم تکریم و معارفه معاونت اجرایی رئیس‌جمهور، بر رسیدگی به مطالبات مردم از جمله مردمی که در انتخابات رای نداده‌اند، تاکید کرد و گفت: نباید با مردم برخورد خشنی صورت بگیرد و نهاد ریاست‌جمهوری باید مأمن و پناهگاه مردم باشد؛ سخنی که بسیاری آن را واکنش دولت به ماجرای انتشار فیلم برخورد گشت ارشاد با دو دختر نوجوان دانسته‌اند.