زنده باد فضای مجازی!

همان‌طور که می‌دانید از زمانی که سفر النصر به تهران و متعاقب آن حضور کریس رونالدو در کشورمان قطعی شد، فاطمه حمامی برای ملاقات با او ابراز علاقه کرد. این بانوی هنرمند که به خاطر طراحی چهره ستاره‌ها شهرت خاصی پیدا کرده، چند سال پیش با پاهای خود تصاویری از علی دایی و کریستیانو رونالدو کشید که بسیار هم تماشایی بودند و سر و صدای زیادی کرد. پس از آن علی دایی به دیدار این بانو رفت و او را شاد کرد. شاید در آن زمان کمتر کسی می‌توانست تصور کند روزی گذر رونالدو هم به تهران بیفتد و امکان ملاقات فاطمه با او فراهم شود، اما جادوی فوتبال این غیرممکن را ممکن کرد. با این حال در روز اول اقامت رونالدو در تهران، خبری از این دیدار نشد. این مساله واکنش منفی افکار عمومی را به دنبال آورد، اما آنچه خشم کاربران را در فضای مجازی به نقطه اوج رساند، انتشار تصاویری از حضور دختر رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس در مراسم استقبال از رونالدو بود. آن زمان بود که غوغایی در شبکه‌های اجتماعی راه افتاد و همه پرسیدند چرا دختر درویش می‌تواند رونالدو را ببیند، اما این امکان برای فاطمه میسر نمی‌شود؟

به نظر می‌رسد در پی افزایش همین انتقادات بود که باشگاه پرسپولیس در روز دوم ترتیب ملاقات رونالدو با خانم حمامی را داد. این ملاقات که با برخورد بسیار گرم فوق‌ستاره پرتغالی و خوشحالی عمیق فاطمه همراه بود، همه را به وجد آورد، مخصوصا که رونالدو پیراهن خودش را امضا کرد و به او داد. با این حال کمی بعد از خروج کاروان النصر از ایران، روشن شد پیراهن امضا شده رونالدو را به خانم حمامی نداده‌اند. اینجا بود که معجزه دوم شبکه‌های اجتماعی رخ داد؛ چنان هنگامه‌ای در شبکه‌های اجتماعی به پا شد که ظرف چند ساعت برای باشگاه پرسپولیس چاره‌ای جز تحویل پیراهن به فاطمه خانم باقی نماند. البته آنها بهانه آوردند که پیراهن جا مانده بود و از این حرف‌ها که کسی را هم متقاعد نکرد. نهایتا هم برادر فاطمه به باشگاه مراجعه کرد، لباس را گرفت و رفت.

امروز بسیار تردید داریم که اگر قدرت اطلاع‌رسانی فضای مجازی و فشار شبکه‌های اجتماعی نبود، فاطمه می‌توانست با ستاره محبوبش ملاقات کند و این پیراهن را که مایه شادی او بود به دست بیاورد. با این حال فضای مجازی ماموریتش را کامل کرد و قدرتش را به رخ کشید؛ قدرتی که طبیعی است خیلی‌ها از آن واهمه داشته باشند!