مهم‌ترین دستورکار مجلس آتی صبا طاهریان / دنیای اقتصاد

مصطفی پورمحمدی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز که پیش‌تر وزیر دادگستری دوره ریاست‌جمهوری روحانی بوده است، روز سه‌شنبه از غرفه «دنیای اقتصاد» در نمایشگاه مطبوعات بازدید کرد. او به سوالات خبرنگار روزنامه دنیای اقتصاد درباره انتخابات پیش‌رو هم پاسخ ‌داد.

  آیا دعوت صرف از مردم برای مشارکت در انتخابات کفایت می‌کند؟

نه! دعوت صرف که نمی‌شود، آگاهی بخشی می‌شود که مردم بیایید از حق خود دفاع کنید. اعتراض یا اگر حرفی دارید بیایید با زبان قانونی و تعریف شده رای و انتخاب نشان دهید. این مهم است. تمام دنیایی که مسیر پیشرفت خود را طی می‌کند و استحکام سیاسی و اجتماعی دارد، از همین طریق عمل کرده‌اند. تنها راه‌حلی که اکنون از سوی صاحب‌نظران سیاسی علوم اجتماعی تایید شده، انتخابات است.

 چطور می‌توانیم مردم را پای صندوق رای بیاوریم؟

انتخابات هیچ بدیلی ندارد. به هر حال رسانه‌ها آگاهی‌بخشی کنند که این مساله مهم است. به مردم باید گفت که اگر مشکلات است از این طریق حل کنید، بهتر است. راه دیگری پیش پای ما نیست. انتخابات چند پیام دارد. یکی‌اش این است که راضی هستید یا نیستید. برخی می‌گویند بیایید تظاهرات و راهپیمایی. اما اینها قابل قبول نیست. انتخابات است که خودش را دقیق نشان می‌دهد مثلا یکی می‌گوید ما به آقایی رای ندادیم یعنی قبولش نداریم بنابراین رای ندادیم. این می‌شود یک میزان قابل اتکا. حالا جایگزین چه کسی باشد؟ خب خیلی‌ها می‌گویند نفر مطلوب ما تایید نشده است. حالا احتمال دارد بحث این باشد و ما داریم می‌بینیم. حالا باید پرسید که کسی که نزدیک به دیدگاه شما باشد هم در انتخابات نیست؟ نمی‌تواند ۵۰ درصد از خواسته شما را محقق کند؟ این آگاهی‌بخشی است که باید رسانه بدهد.

 اکنون با شرایط کشور مجلس شورای اسلامی و خبرگان مهم‌ترین دستور کارش چه باید باشد؟

مجلس، دستورکارش باید بحث اقتصادی و نظام اداری و سامان نظام سیاسی باشد و خبرگان، استحکام‌بخشی به نظام رهبری و تقویت این نظام.