170668766594913100 copy

 رئیسی دربخش دیگری از سخنانش گفت: تقابلی که برخی قرار می‌دهند که راهکار توسعه و پیشرفت کشور دست برداشتن از مبانی است این را نه از بیانات امام استفاده کردیم و نه در مشی رهبری. بلکه ما معتقدیم هم می‌توان به مبانی و اصول پایبند بود یعنی همان چیزی که بنیاد آن را امام گذاشتند و هم می‌توان کشوری پیشرفته داشت. به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهور همچنین گفت: حیات امام، حیات جلوه‌های اخلاقی، توجه به مردم و جمهوریت بود نه مانند سیاسیون که کلامشان با مردم آغاز و با آن ختم می‌شود و نام بردن از مردم برای آنها صرفا یک پوشش سیاسی برای اهداف سیاسی است. رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت همچنین با حضور بر مزار شهیدان رجایی، باهنر، بهشتی، شهدای دولت و هفتم تیر و گلزار شهدای بهشت‌زهرا(س) به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادای احترام کردند.

توصیه‌های یادگار امام (ره) به دولتمردان

حسن خمینی نیز در مراسم تجدید میثاق دولت‌ با آرمان‌های امام خمینی(ره) گفت: دوستان در دولت‌ بسیار به این فرصت و وظیفه توجه‌ داشته‌ باشند؛ امروز که‌ کار دست‌ مومنان است، توجه‌ به معیشت مردم و طعام مسکین بسیار بحث مهمی است. وی گفت: همه داستان همین است؛ ایمان و درد مردم و فقر داشتن، از کنار یک دردمند به سادگی عبور نکردن؛ این را باید به یک فرهنگ تبدیل کنیم. به گزارش جماران، یادگار امام با تاکید بر اینکه امام در هیچ موضعی نترسید، گفت: اینکه امام می‌گفتند دین برای تحجرزدایی احتیاج به قربانی دارد و من می‌خواهم قربانی او شوم، با نترسیدن مقابل شماتت مقدس‌نماهاست؛ این هم شجاعت می‌خواهد.

 به گزارش ایسنا، وی در بخشی از سخنانش با اشاره به کشته شدن سه سرباز آمریکایی در اردن خاطرنشان کرد: وای به حال کسی که ظلم کند؛ امروز نماد ظلم در جامعه ما رژیم منحوس صهیونیستی است. واقعا ملاک انسانیت در جهان تبدیل شده به اینکه نسبت به این رژیم و این غده سرطانی چگونه موضع می‌گیرند. حسن خمینی ادامه داد: سه نفر آمریکایی کشته شدند که البته کشته شدن هیچ‌کسی در دنیا مطلوب هیچ‌کسی نیست، اما دنیا باید به عزا بنشیند! ۲۶هزار نفر جلوی چشم دنیا پاره پاره شدند، بقیه سکوت می‌کنند و این روزگار ماست!

محسنی‌اژه‌ای در حرم امام (ره) چه گفت؟

همزمان با هیات دولت، روز گذشته غلامحسین محسنی اژه‌ای و مسوولان دستگاه قضا در آستانه دهه فجر با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) با آرمان‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند. به گزارش فارس، رئیس قوه قضائیه دراین مراسم گفت: امروز در راستای احیا و ارتقای حقوق عامه، استیفای حقوق آحاد مردم، دفاع از مظلومان، تقویت فضائل و مبارزه با تمامی مظاهر فساد، وظیفه سنگین و خطیری داریم. محسنی‌اژه‌ای گفت: اگر بخواهیم به صورت کامل و جامع به مسوولیت‌ها و وظایف خود عمل کنیم و عدالت‌گستر باشیم، باید از خود شروع کنیم و عدالت برای ما به ملکه تبدیل شود و به فکر جاه و دنیا نباشیم و به مردم خوش‌بین باشیم و به آنها تفاخر نورزیم و مردم را یاری کنیم و ‌در برابر متعدیان به بیت‌المال و جان و مال و نوامیس مردم، قاطعانه برخورد کنیم. همچنین روز گذشته «زنگ انقلاب» به مناسبت آغاز دهه فجر به صورت همزمان در مدارس سراسر کشور نواخته شد. امروز نیز مراسم یوم‌الله دوازدهم بهمن ماه در سراسر کشور و در حرم مطهر امام راحل عظیم‌الشأن از ساعت 9 صبح برگزار خواهد شد. همچنین  قرار است در راهپیمایی روز 22بهمن رئیس‌جمهور سخنرانی کند.