روزنامه همشهری در صفحه یک خود گزارشی با عنوان «دست پُر دولت در حوزه سلامت» دارد که در بخش‌هایی از آن آورده: «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با روی کار آمدن دولت سیزدهم یکی از طلایی‌‌‌ترین دوران خود را سپری می‌‌‌کند، پروژه‌هایی که از سال‌های گذشته نیمه‌‌‌کاره رها شده بود در این دوران با دستور رئیس‌‌‌جمهوری یا به سرانجام رسیده‌‌‌اند یا به ماه‌های پایانی بهره‌‌‌برداری خود نزدیک شده‌‌‌اند. تحقق بسیاری از طرح‌های عمرانی، درمانی، بهداشتی و استخدامی یکی از دستاوردهای مهم دولت در دوسال اخیر است که با جدیت آن را دنبال کرده و توانسته کشورمان را به رتبه نخست در حوزه بهداشت و درمان در منطقه برساند. پنج‌شنبه ۲۷مهر‌‌‌ماه نیز هزار پروژه بهداشتی همزمان از سوی رئیس‌‌‌جمهور در سراسر کشور به بهره‌‌‌برداری رسید که گوشه‌‌‌ای از این دستاوردهاست.»

این روزنامه همچنین با تقدیر از دوران طلایی وزارت بهداشت درباره دستگیری قاتل داریوش مهرجویی نوشته: «روز شنبه، ۲۲مهر بود که خبر به قتل رسیدن کارگردان سینمای ایران و همسرش در ویلای شخصی‌‌‌شان در کرج منتشر شد. همزمان پلیس اعلام کرد که تمام تلاش خود را برای شناسایی قاتل یا قاتلان به‌‌‌کار می‌گیرد و برای نخستین‌‌‌بار از سگ‌‌‌های ویژه کشف قتل در این پرونده استفاده شد. سرانجام یک روز پس از تدفین مرحوم داریوش مهرجویی و همسرش، پلیس از شناسایی قاتل و اعتراف او به قتل خبر داد.» او در موشن‌‌‌گرافی که از مراحل دستگیری قاتل آورده، مهرجویی را کارگردان بزرگ ایرانی خوانده که فیلم گاو او مورد تمجید امام خمینی (ره) قرار گرفته است.

 روزنامه جمهوری اسلامی نیز با اعلام خشم و نفرت جهانی علیه جنایت در غزه، در تحلیل سیاسی هفته به قتل مهرجویی اشاره کرده: «قتل فجیع و جنایت‌بار داریوش مهرجویی و همسرش در ۲۲ مهرماه جاری، واقعه اسفناکی بود که تاسف عامه مردم را باعث شد. هرچند هنوز مقامات رسمی از نتیجه بررسی‌‌‌هایشان در این زمینه خبری منتشر نکرده‌‌‌اند، ولی محکومیت این جنایت توسط مسوولان ارشد نظام جمهوری اسلامی نشان می‌دهد این قبیل اقدامات به‌شدت مورد تنفر است. همان‌طور که رئیس قوه‌قضائیه هم اعلام کرده پرونده این جنایت باید با سرعت، دقت و قاطعیت پیگیری شود و قاتل یا قاتلان به‌سزای عمل ننگین خود برسند. در نظام جمهوری اسلامی هیچ‌کس حق ندارد با هیچ بهانه‌‌‌ای به جان و مال دیگران تعرض کند.»