علی‌اکبر صالحی، وزیر خارجه خبر داد که در اجلاس وزیران خارجه جنبش عدم تعهد در بالی اندونزی با همتای مصری خود در خصوص فعالیت‌های این سازمان و مسائل دوجانبه گفت‌وگو خواهد کرد. صالحی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس، ضمن تایید خبر دیدارش با نبیل العربی، وزیر خارجه مصر در بالی اندونزی گفت: ایران، مصر و کوبا در حال حاضر اعضای تروئیکای جنبش عدم تعهد (نم) هستند و وزیران خارجه سه کشور قرار است در اجلاس وزرای خارجه جنبش عدم تعهد در بالی اندونزی، در خصوص فعالیت‌های جنبش عدم تعهد با یکدیگر دیدار و رایزنی کنند. وی با اشاره به ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد در سال آینده میلادی (۲۰۱۲)، اظهار کرد: در این نشست سه‎جانبه در خصوص فعالیت‌های جنبش عدم تعهد بحث و تبادل نظر خواهد شد. صالحی در عین حال گفت: در این اجلاس با نبیل العربی وزیر خارجه مصر دیدار و در خصوص مسائل مربوط به جنبش عدم تعهد و موضوعات دوجانبه گفت‌وگو خواهم کرد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص سفرش به قاهره نیز گفت: با وزیر خارجه مصر در بالی گفت‌وگو خواهم کرد و ان‎شاءالله برنامه‌ریزی‌های بعدی را اعلام می‌کنیم.

مجله آمریکایی تایم در تازه‌ترین شماره خود در تحلیلی از آینده روابط ایران و مصر خبر داده بود که صالحی به قاهره سفر خواهد کرد. اجلاس وزیران خارجه جنبش عدم تعهد قرار است در اوایل خرداد ماه در بالی اندونزی برگزار شود.