بلینکن با همتایان خود در شورای همکاری خلیج فارس در حالی که پنج آمریکایی به عنوان بخشی از مبادله زندانیان با ایران در مسیر دوحه، پایتخت قطر بودند، ملاقات کرد. بلینکن از نقش عمان و قطر در آزادی آمریکایی‌‌‌ها تشکر کرد و گفت که این دو کشور «نقش کاملا حیاتی» ایفا کردند. این معامله در ازای اعطای عفو به پنج ایرانی مقیم آمریکا و همچنین آزادسازی ۶ میلیارد دلار از وجوه ایرانیان در کره جنوبی انجام شد. این پول به حساب‌های بانکی قطر منتقل شده است، جایی که مقامات آمریکایی می‌گویند ایران می‌تواند از آنها برای اهداف بشردوستانه تحت نظارت ایالات متحده استفاده کند.

علاوه بر نقشی که قطر ایفا کرد، عمان مذاکرات غیرمستقیم بین ایالات متحده و ایران را در ماه مه تسهیل کرد. این توافق به شدت از سوی جمهوری‌‌‌خواهان کنگره مورد انتقاد قرار گرفته است، آنها ادعا می‌‌‌کنند که آزادی ۶ میلیارد دلار به منزله پرداخت باج است که ایران را تشویق می‌‌‌کند تا شهروندان آمریکایی بیشتری را به اتهامات ساختگی زندانی کند. بلینکن پس از نشست شورای همکاری خلیج فارس از این جنبه از توافق دفاع کرد و گفت: «ما به فرآیند و سیستمی که راه‌اندازی شده است اطمینان کامل داریم.» او همچنین گفت که معتقد است شورای همکاری خلیج فارس از تلاش‌های ایالات متحده برای بازگرداندن شهروندانش از ایران حمایت می‌کند. او گفت: «فکر می‌‌‌کنم همه از این تلاش حمایت می‌‌‌کنند» و افزود که در ماه‌‌‌های اخیر با همتایان خود در خلیج‌‌‌فارس این موضوع را بررسی کرده است.

قبل از این نشست، بلینکن از کریدور اقتصادی هند-خاورمیانه-اروپا (IMEC) تمجید کرد. ایالات متحده یادداشتی برای کریدور حمل و نقل چند‌حالته با عربستان سعودی، امارات متحده عربی و کشورهای اروپایی در G۲۰ در دهلی نو امضا کرد. این پروژه به طور گسترده‌ای مخالف طرح کمربند و جاده چین در نظر گرفته می‌شود. بر اساس بیانیه مطبوعاتی وزارت امور خارجه؛ بلینکن گفت که ایالات متحده و شورای همکاری خلیج فارس «به تلاش خود برای ساختن منطقه‌ای باثبات، امن و یکپارچه‌تر، که به نفع مردم خلیج فارس و همچنین به نفع مردم سراسر جهان است، ادامه می‌دهند». این دیپلمات همچنین گفت که ایالات متحده و شورای همکاری خلیج فارس «برای ممانعت از فعالیت‌های بی‌ثبات کننده تهران، از جمله تهدید ناشی از برنامه هسته‌ای این کشور» و همچنین «برای حفظ آزادی ناوبری» در تنگه هرمز همکاری می‌کنند. کشورهای حاشیه خلیج فارس از مدت‌ها قبل نسبت به حمایت ایران از شبه‌نظامیان نیابتی در خاورمیانه، از جمله شیعیان حوثی در یمن و همچنین برنامه هسته‌ای ابراز نگرانی کرده‌اند.