وی افزود: «از نظر من هر اقدامی در جهت کاهش تشنج روابط آمریکا و ایران، مثبت است. منتها اگر بنا باشد که بایدن بخواهد سیاست «نه برجام، نه بحران» را تا انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا، یعنی حدود دو سال دیگر، ادامه دهد، ممکن است وضعیت «عدم‌بحران» در روابط بدون «احیای برجام» پایدار نماند.» دیپلمات سابق کشورمان در مورد احتمال تغییر رژیم در ایران تاکید کرد: «توهم تغییر رژیم در ایران از زمان انقلاب ۱۹۷۹ وجود داشته است و مرتب ادعا می‌‌‌شده که حکومت ایران در حال سقوط است. اگر شما تاریخ ۴۲ سال گذشته بعد از انقلاب را مرور کنید، خواهید دید که حوادث متعددی رخ داده از جنگ گرفته تا ناآرامی‌‌‌ها یا تظاهرات در سال‌های مختلف. اما فرضیات در مورد سقوط حکومت یا تغییر رژیم غلط از آب درآمده است. من معتقدم که نیروهای امنیتی ایران بر اوضاع داخلی کشور مسلط هستند و تغییر رژیم هم اتفاق نمی‌افتد.»

موسویان در ادامه گفت: «منتها واقعیت دیگر هم این است که کشور ایران با مشکلات جدی اقتصادی و حتی اجتماعی و سیاسی مواجه است که حل آنها نیازمند تصمیمات بزرگ در داخل کشور در جهت اصلاح سیاست‌‌‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است که این مهم بسیار فراتر از توافق اخیر با آمریکاست.» وی در پاسخ به اینکه آیا توافق جاری می‌تواند منجر به حل مشکلات بین ایران و آمریکا شود، تشریح کرد: «درمورد توافق اخیر باید بگویم این یک توافق موردی است. تاریخ روابط ایران و آمریکا بعد از انقلاب نشان می‌دهد که هیچ‌کدام از توافقات موردی بین دو کشور منجر به حل مشکلات در روابط نشده است؛ از کمک به آزادی گروگان‌‌‌های غربی در لبنان گرفته تا همکاری دو کشور در جنگ علیه ترور در افغانستان و برجام. وضعیت مثبت در روابط بعد از توافقات موردی هیچ‌گاه پایدار نمانده است. اگر بنا به حل مشکلات و توافق پایدار باشد، دو کشور نیازمند گفت‌وگوهای جامع خواهند بود. درغیر این‌صورت عدم‌تشدید تشنج بعد از توافق موردی اخیر نیز ممکن است پایدار نباشد.»

وی در نهایت در مورد تحریم‌‌‌ها تاکید کرد که قربانی اصلی تحریم‌‌‌ها مردم ایران هستند و نظام جمهوری اسلامی هم تحت تحریم و فشار سقوط نمی‌‌‌کند. در مورد این شش میلیارد اخیر نیز تصور من این است که در بانک قطر نگهداری و برای نیازهای انسانی ایران همچون دارو و غذا هزینه خواهد شد و دولت آمریکا نیز موارد مصرف آن را نظارت و کنترل خواهد کرد.