همچنین منصوری با بیان اینکه دولت با تمام قوا به موضوع سفر و گردشگری توجه دارد، خاطرنشان کرد: جلسات متعدد که رئیس‌‌جمهوری در این رابطه برگزار می‌‌کند، گواه این موضوع است. این در حالی است که ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور اگر چه با افزایش تعطیلات آخر هفته موافق است به «ایسنا» می‌گوید: دولت به دنبال تعطیلی سراسری روز پنج‌شنبه و جمعه است. اما از نظر بنده این تعطیلی باید ‌مانند کشورهای اسلامی روز جمعه و شنبه باشد. اما حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» با بیان اینکه مخالف لایحه دولت برای تعطیلی پنج‌شنبه‌ها است، گفت: لایحه دولت برای تعطیلی پنج‌شنبه‌ها به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع شده است و در این کمیسیون بررسی خواهد شد.

او تاکید کرد: جزئیات لایحه دولت برای تعطیلی پنج‌شنبه‌ها مشخص است و به نظر می‌‌رسد این لایحه در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد. این نماینده مجلس در خصوص چرایی مخالفتش با لایحه تعطیلی پنج‌شنبه‌ها، تصریح کرد: تعطیلی پنج‌شنبه‌ها دردی از مشکلات کشور و کارکنان برطرف نمی‌‌کند. بلکه فرهنگ کم‌کاری را ترویج می‌دهد و این پیام را به جامعه می‌دهد. این در حالی است که کشور به کار و تلاش بیشتر نیاز دارد. این نوع طرح‌ها جز ترویج فرهنگ کم‌کاری پیام دیگری ندارد.

اما عباس گودرزی، نماینده بروجرد و نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با استقبال از لایحه تعطیلی پنج‌شنبه‌ها به «دنیای اقتصاد»، گفت: لایحه تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در نوبت رسیدگی در کمیسیون اجتماعی است. اگر به نحوی افزایش ساعت در طول هفته رقم بخورد که پایان ساعت کار بیش از ساعت ۱۶ نباشد، به تحکیم خانواده‌ها کمک می‌‌کند. خانواده‌ها می‌توانند در دو روز پایانی هفته به برنامه‌های فوق‌العاده‌شان رسیدگی کنند و بعد از یک هفته کار و فعالیت در کنار هم ساعاتی را سپری کنند. او ادامه داد: لایحه تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در جهت صمیمیت و گرمی کانون خانواده می‌تواند تاثیرگذار باشد و بنا و اراده ما تصویب این لایحه است. در صورت تصویب لایحه تعطیلی پنج‌شنبه‌ها اعضای خانواده در پایان هفته ساعات بیشتری را می‌توانند در کنار هم باشند. بر اساس بررسی‌‌هایی که به صورت میدانی و دیدارهایی که در جلسات و محافل مختلف با مردم داریم از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در شهرستان‌ها استقبال می‌‌کنند و به نظر می‌‌رسد به یک مطالبه مردمی و عمومی هم تبدیل شده است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما سعی می‌‌کنیم لایحه تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در اسرع وقت در دستور کار کمیسیون اجتماعی قرار بگیرد. بررسی این لایحه در کمیسیون اجتماعی زمان‌بر نخواهد بود چون جزئیات زیادی ندارد طرح یک موضوع ساده، روشن و واضحی دارد و صرفا باید فرآیندهای قانونی‌اش را طی کند. گودرزی خاطرنشان کرد: البته ما نظر موافقین و مخالفین را هم خواهیم گرفت. اما برداشت اولیه ما این است که این طرح با اقبال کمیسیون اجتماعی و مجلس مواجه شود. اما موافقت‌‌ها و مخالفت‌ها می‌تواند در روند رسیدگی تاثیرگذار باشد.

او ادامه داد: در صحبتی که با معاون پارلمانی رئیس‌‌جمهور داشتم افزایش ساعت کاری در طول روزهای کاری هفته در لایحه آمده است. افزایش ساعت کار در طول هفته نباید به نحوی باشد که برای تعطیلی یک روز، کل طول هفته را از خانواده‌ها بگیریم. در این صورت به مصلحت نخواهد بود. با لایحه تعطیلی پنج‌شنبه‌ها حتما ساعت کار در طول هفته افزایش پیدا می‌‌کند، اما نباید به نحوی باشد که کل روز کارمندان صرف مشغله‌های بیرونی شود. نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ابراز امیدواری کرد که لایحه تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.