در ادامه این گزارش آمده است: گستره این طرح در هفته‌‌‌های اخیر مشخص‌‌‌تر شده است. پس از آنکه با بررسی لاشه پهپادهای ساقط‌شده در اوکراین مشخص شد، در آنها فناوری آمریکایی به کار رفته است، دولت آمریکا اقداماتش برای ممانعت از به کار رفتن قطعات ساخت غرب در این پهپادهای ایرانی را تسریع کرده است. این روزنامه گزارش داد: نیروهای آمریکایی به ارتش اوکراین کمک می‌کنند تا محل‌‌‌هایی را که روسیه این پهپادها را پرواز می‌دهد، هدف قرار دهند که به دلیل عوض‌شدن مرتب این محل‌‌‌ها کار سختی است. آمریکا همچنین در حال ارائه فوری فناوری‌‌‌هایی به اوکراین است که درباره گسیل این پهپادها دقیق‌‌‌تر و زودتر هشدار می‌دهد و شانس اوکراین را در ساقط کردن آنها، به هر طریقی، چه با تیراندازی و چه با موشک افزایش می‌دهد.

در ادامه مطرح شد: تمامی این رویکردها با چالش‌‌‌های عمیقی مواجه شده‌‌‌اند و تلاش برای جلوگیری از دستیابی به قطعات موردنیاز برای ساخت این پهپادها، به اندازه دهه‌‌‌ها تلاش برای ممانعت از ساختن سانتریفیوژهای پیشرفته توسط ایران برای غنی‌‌‌سازی اورانیوم دشوار است. در بخش دیگری از این گزارش آمده است: مقامات اتحادیه غرب می‌‌‌گویند، از نظر آنها ایران و روسیه که به خاطر تحریم‌‌‌های آمریکا و غرب به انزوا کشیده شده‌‌‌اند، در حال شکل دادن اتحادی نو هستند. در بخش‌‌‌های دیگر این گزارش به اقدامات ضدایرانی غرب، از جمله تحریم‌‌‌های متعدد در این زمینه که در چند ماه اخیر انجام گرفته، اشاره شده است.

ادعای غرب مبنی بر حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین که در گزارش این روزنامه آمریکایی به آن پرداخته شده است، در حالی مطرح می‌شود که سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست‌‌‌ خبری اخیر در این باره گفت: ایران همواره تلاش کرده است که از مناسبات و توانمندی‌‌‌های خود برای کمک به دو کشور برای رسیدن به راهکار سیاسی جهت حل بحران استفاده کند و در این زمینه آمادگی خود را اعلام کرده است. مطرح‌کردن این ادعاها علیه ایران و استمرار آنها با انگیزه‌‌‌ها و اهداف سیاسی صورت می‌گیرد و از سوی کشورهایی انجام می‌شود که خود اقدام به ارسال سلاح به یک‌طرف این جنگ و بحران می‌کنند. ما طرح این ادعاها را با انگیزه‌‌‌های سیاسی و با هدف سرپوش‌گذاشتن بر اقدامات این کشورها می‌‌‌دانیم.