به گزارش خبرگزاری تسنیم، وی در جمع مردم جاسک تاکید کرد: به همه مسوولان و همچنین کارآفرینان و سرمایه‌گذاران اطمینان می‌دهم که جاسک از جمله مناطقی است که سرمایه‌گذاری در آن هم تضمین سرمایه و هم تضمین سود را به همراه دارد. همچنین به گزارش انتخاب، رئیس‌جمهور در جمع مردم جاسک گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند ما مشکل حل ناشدنی نداریم و همه مشکلات قابل حل است و راه‌حل مشکلات در دست جوانان متخصص است، ما نباید حل مشکلات را در آن سوی مرزها جست‌وجو کنیم، کشورهای سلطه‌گر تاکنون هیچ گشایشی را ایجاد نکرده‌اند و تنها به دنبال منافع خود هستند.  رئیسی در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروز یکی از اولویت‌های دولت جبران عقب‌ماندگی‌ها در این منطقه و تبدیل سواحل مکران به مرکز اقتصادی و تجاری نه فقط برای استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان، بلکه برای سراسر کشور است. 

رئیسی با بیان اینکه ظرفیت‌های این منطقه می‌تواند این سواحل را به نقطه بسیار مهم و راهبردی اقتصادی، تجاری، گردشگری و تولیدی در کشور تبدیل کند، تصریح کرد: دولت خدمتگزار بنا دارد با کمک شما مردم عزیز، با انگیزه و پرتلاش برای آبادانی این منطقه تلاش کند.  رئیس‌جمهور در ادامه با یادآوری قانون مسوولیت‌های اجتماعی شرکت‌های بزرگ صنعتی از جمله شرکت ملی نفت، تصریح کرد: شرکت‌های فعال منطقه باید در کنار فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی حتما مسوولیت‌های اجتماعی خود از جمله احداث جاده، تامین آب آشامیدنی و ایجاد مراکز درمانی و آموزشی را در اولویت قرار دهند تا ان‌شاءالله بار دیگر که به این منطقه و برای دیدار با مردم عزیز جاسک به این شهر ساحلی سفر می‌کنیم، شاهد مرتفع شدن مشکلات آنها باشیم.

رئیس‌جمهور خدمتگزاری به مردمی که دشمن را در توطئه اخیر هم ناکام گذاشتند افتخاری برای دولت دانست و تاکید کرد: دشمن انواع توطئه‌ها را علیه ملت ایران به کار بست، اما این ملت از همه این توطئه‌ها سربلند بیرون آمد و امروز به همه عالم اعلام می‌کند که همچنان بر آرمان‌های بلند انقلاب شکوهمند اسلامی‌مان تاکید داریم. به گزارش «ایرنا»، رئیس‌جمهور با اشاره به مسائل و مشکلات شرق هرمزگان اظهار کرد: استاندار هرمزگان تیمی را به صورت ویژه و خاص تشکیل خواهد داد که نکات مورد نظر مردان و زنان این منطقه که در جهت رفع محرومیت‌های منطقه است، مورد پیگیری قرار بگیرد.

سفر رئیس‌جمهوری به جاسک روز گذشته برای شرکت در مراسم رژه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت هفتم آذر، روز نیروی دریایی صورت گرفت. از همین‌رو رئیسی در جریان این سفر پس از ورود به جاسک از رژه یگان‌های نمونه زیرسطحی، سطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز نیروی دریایی ارتش بازدید کرد. ناوشکن‌های سهند، البرز، ناوچه‌های کلاس فجر و کلاس سیریک، ناو تنب، لندینگ کرافت کلاس هرمز، هواناوها، زیردریایی‌های غدیر و فاتح و دسته بالگردی جزو یگان‌های حاضر در این رژه بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رئیسی در ادامه برنامه سفر به شهرستان جاسک و منطقه دوم دریایی ولایت نداجا در ارتباط تصویری با ناوگروه‌های ۸۵، ۸۶ و ۸۷ نیروی دریایی ارتش با فرماندهان این ناوگروه‌ها، فرماندهان ناوشکن بایندر و ناو پشتیبانی رزمی بندرعباس در آب‌های دریای سرخ و فرماندهان ناوبندر مکران و ناوشکن دنا در آب‌های اقیانوس آرام گفت‌وگو کرد و از آخرین وضعیت ماموریت این ناوگروه‌ها مطلع شد.

به گزارش «ایرنا»، رئیسی همچنین در حاشیه رژه یگان‌های نیروی دریایی ارتش در منطقه دوم دریایی ولایت این نیرو؛ با بیان اینکه گسترش فعالیت‌های اقتصادی و توسعه تجاری با حضور نیروهای دریایی ارتش امکان‌پذیر است، تصریح کرد: با وجود تهدیداتی که امروز در آب‌های بین‌المللی و بخش‌های مختلف اقیانوس‌ها وجود دارد، حضور نیروی دریایی برای فعالان اقتصادی اطمینان‌بخش است.