لاریجانی در این دیدار تاکید کرد این نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد و معتقدیم اعتراضات باید شنیده شود و این شنیدن هم نباید صوری باشد. به گزارش خبرگزاری مهر، وی گفت: معقول‌ترین راه، اصلاح اشکالات و خرابی‌ها است. آینده امیدوار‌کننده است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام البته در کنار این سخنان با اشاره به اینکه حجاب در کشور قانون است، گفت: در لیبرال‌ترین کشورها هم باید التزام به قانون داشت. در غیر این صورت سنگ روی سنگ نمی‌ماند. باید قانون را رعایت کرد. آیا شما توهین را جرم می‌دانید یا نه؟ در همه دنیا جرم است. آیا نباید با مجرم برخورد کرد؟ چه فرقی می‌کند که یک دانشجو جرمی را مرتکب شود یا یک فرد غیردانشجو؟ نباید بین دانشجو و غیر دانشجو در این جهت فرق گذاشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، آملی‌لاریجانی همچنین گفت: شما در یکی از بهترین دانشگاه‌های دنیا درس می‌خوانید و مطالبات شما که در یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان تحصیل می‌کنید باید بالاتر از سلف سرویس مختلط باشد. این نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد. این دیدار تنها دیدار مقامات کشور طی روزهای گذشته با بخشی از معترضین نیست. همچنان‌که طی روزهای گذشته سخنگوی دولت نیز با حضور در دانشگاه‌های کشور با دانشجویان دیدار و گفت‌وگو کرده است. درهمین چارچوب طی هفته‌های اخیر و پس از ماجراهای رخ داده در زاهدان هیاتی از سوی مقام معظم رهبری راهی سیستان‌وبلوجستان شد تا به نوعی از ماجراهای رخ داده در این استان دلجویی کنند.

در همین راستا روز گذشته حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به دیدار هفته گذشته هیات اعزامی از سوی رهبری به سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به حوادث اخیر در استان و در جریان ناآرامی‌هایی که در زاهدان رخ داده بود بخشی از هموطنان ما کشته شده بودند و رهبری علاوه بر تدابیر استانی فرمودند که هیاتی به استان برود و مسائل را ببیند و تدابیر تکمیلی را ابلاغ کند و طی یک هفته این کار انجام شد. به گزارش «ایسنا»، وی افزود: باتوجه به حوادثی که در زاهدان رخ داده بود، بخشی از هم‌وطنان ما بی‌گناه کشته و مجروح شدند. این اتفاق برای امام عزیزمان رنج‌آور بود.

همزمان با این دیدارها طی روزهای گذشته خبری درخصوص دیدار برخی اصلاح‌طلبان با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس قوه‌قضائیه منتشر شد. محمود میرلوحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به این دیدارها‌ در گفت‌وگو با «ایلنا» گفت: دوستان اصلاح‌طلب رفتند به آقایان بگویند که با انکار مشکلات نمی‌شود حکمرانی کرد و مسائل حکمرانی کشور دچار مشکلات جدی است. بحران‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، روابط عاطفی و مسائل اقشار مختلف عمیق‌تر از حرفی است که مرتب به خارج نسبت داده شود. وی افزود: اینکه خارجی‌ها و دشمنان کشور مترصد فرصت هستند، موضوعی واقعی است. یکی از آقایان این موضوعات را مطرح کرد که متاسفانه این مشکلات زخم‌هایی است که ایجاد شده و یک مگس هم می‌آید روی این زخم می‌نشیند. اگر مشکلات و موارد داخل نباشد به چه جهت کشورهای خارجی و دشمنان کشور می‌توانند سوار مشکلات ما شوند؟ وی در ادامه گفت: در واقع بحث این بود که آقایان دیدگاه‌شان را اصلاح کرده و نگاه‌شان را نسبت به مسائل و واقعیت‌های جامعه بازتر کنند.

 اما دیدار برخی از اصلاح‌طلبان با دو مقام کشور در شرایطی رخ داده است که به تازگی نشریه صبح‌صادق، هفته‌نامه منسوب به سپاه پاسداران درمطلبی جایگاه سیدمحمد خاتمی میان اصلاح‌طلبان را جایگاه «ویژه‌ای» دانسته و ابراز امیدواری کرده که او «می‌تواند با ایجاد تفاهم در طیف اصلاحات، با پر رنگ کردن مرزبندی با دشمنان ملت ایران، زمینه گفت‌وگو را فراهم کند. به اعتقاد این نشریه رئیس دولت اصلاحات همچنان شاخص‌ترین و مورد قبول‌ترین چهره در این طیف سیاسی است.

در میان همه این سخنان و تلاش‌ها برای برون‌رفت از بحران کنونی کشور، محمد‌باقر قالیباف، رئیس مجلس نیز از مدتی پیش طرح حکمرانی نو را به صورت جدی مطرح کرده است. طرحی که موافقان و مخالفانی دارد. قالیباف در دو ماه اخیر در دو نطق خود در مجلس به این موضوع اشاره و تصریح کرده است: «پس از برقراری امنیت» نظام باید به سمت «اصلاح حکمرانی» در حوزه‌های گوناگون پیش برود و «حکمرانی نو» در چارچوب نظام سیاسی جمهوری اسلامی برقرار شود. درکنار طرح این ایده محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه‌قضائیه نیز بر گفت‌وگو با همه جریان‌ها و گروه‌ها تاکید کرده است.