دکه - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
این شیوه مبتنی بر یک قاعده تکراری است ابتدا جلوگیری از تجمعات، سپس پراکندهکردن آنها به هر شیوه، همچنین دستگیری و بازداشت در خیابان و نیز برخی افراد شناختهشده در خانه، در مراحل بعدی پالایش و آزادی افراد کماهمیت و ایجاد پرونده برای آنان که فکر میکنند مهم هستند و رسیدگی در دادگاهها با اتهام اقدام علیه امنیت کشور، صدور احکام سنگین، اطلاعرسانی یکسویه و استناد این اعتراضات به خارج از کشور. این شیوه مسائل را حل نمیکند، چرا مردم باید با بازداشتها همدل باشند؟» «حاشیههای یک سرود» گزارش آرمانملی است از سرود اختصاصی تیم ملی در جامجهانی. در ادامه خوانندگانی که حاضر به همکاری نشدند، محسن چاووشی هم تیم را همراهی نمیکند. اعتماد به مصدومیت دو دختر دانشجو در خوابگاه سعادتآباد پرداخته است. طبق توضیح معاون دانشگاه علامه احتمالا نیروهای امنیتی در بیرون از خوابگاه، از گاز اشکآور و تفنگ ساچمهای استفاده کردهاند و گاز اشکآور با وزش باد به خوابگاه وارد شده است. ایران در عکس بزرگی که از رئیسی و بانوان مدالآور ورزشی ایران منتشر کرده، به نقل از او نوشته: «مدالآوری بانوان ورزشکار باید ادامه یابد». کیهان در گزارش خبری تحلیلی تاکید کرده: «اقتدار را قربانی انفعال نکنید، امنیت مردم بازیچه نیست». این روزنامه نتیجه گرفته وقتی مردم نسبت به اعتصاب بیتفاوت بودند، آشوبخواهان مردم را در ایذه به رگبار بستند. «برای اعتصاب اجباری» نیز تکرار گزارش کیهان در همشهری است. جوان در «این بار کودتای رسانهای آمریکا را شکست دادیم» فیروز اصلانی، کارشناس بینالملل گفته است: «جمعکردن بساط اغتشاشگران علیه اسلام و انقلاب برای ملت ما کار چندان دشواری نیست؛ اما نظام مانند برخورد با منافقین و فتنهگران، بر اساس سیاست امهال و ارشاد علوی، ضمن حفظ و ایستادگی برمواضع اصولی خودش تلاش میکند تا ناآگاهان و فریبخوردگان احتمالی ریزش کنند. البته صدا و سیما با بررسی حقوقی قضایا و تهیه فیلم و کلیپهای سازنده و بصیرتافزا علیه هنجارشکنی و نقض امنیت میتواند این ریزش را بیش از پیش سرعت و افزایش دهد.» فرهیختگان، در صفحهای تمام مشکی، نوشته تجزیهطلبان روی مردم اسلحه کشیدند. این روزنامه تعداد ۲۴، ۲۵، ۲۶ را در کنار صفحه و بزرگ چاپ کرده، روزهایی که در یادبود حوادث آبان ۹۸ فراخوان اعتصاب داده شده بود. در «تروریستها مشغول کارند» نوشته اقدام تروریستی در ایذه و بجنورد یادآور سبک منافقین در دهه ۶۰ است.