راهپیمایی ۱۳ آبان روز گذشته با شعار «حماسه ایستادگی، مقاومت و استکبارستیزی» همزمان در تهران و سایر استان‌ها (۹۰۰شهر) برگزار شد. در این مراسم که مقابل ساختمان سابق سفارت آمریکا ‌(لانه جاسوسی آمریکا) برگزار شد ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور آمریکا گفت: رئیس‌جمهور حواس‌پرت آمریکا ظاهرا گفته می‌خواهیم ایران را آزاد کنیم، اما نمی‌داند ملت ایران ۴۳ سال قبل از چنگال آمریکا آزاد شده و جوانان ایران اسلامی هرگز اجازه نمی‌دهند ایران دوباره به اسارت آمریکا درآید. وی با تاکید بر اینکه قدرت ما به موشک و صنایع دفاعی است، اما فقط در قدرت نظامی خلاصه نمی‌شود، تصریح کرد: قدرت ما حضور میلیونی مردم در مراسم ملی ۱۳ آبان در سراسر کشور اسلامی است. در پایان این مراسم راهپیمایان در یک قطعنامه خواهان رسیدگی به مشکلات معیشتی و رفاهی مردم، جدا شدن صف معترضان و اعتراضات بحق آنها از مغرضان و فراهم شدن راهکارهای قانونی بیان انتقادات شدند.

رئیسی چه گفت؟

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، روز گذشته در مراسم روز ۱۳آبان، با بیان اینکه آمریکا نقش اول را در جنگ‌ها و خونریزی‌ها دارد و برای تامین منافع خود منافع ملت‌ها را نابود می‌کند، به اظهارات جو بایدن در حمایت از آشوب‌ها واکنش نشان داد و گفت: چند ساعت قبل مُطلّع شدم رئیس‌جمهور آمریکا جمله‌ای گفته که شاید از حواس‌پرتی‌اش بوده باشد که گفته ما بنا به آزاد کردن ایران داریم. ایران ۴۳ سال قبل آزاد شد و مصمم است به اسارت شما درنیاید و هرگز گاو شیرده نخواهد شد. 

به گزارش «ایرنا»، رئیسی افزود: مگر ما با تهدیدها و تحریم‌های شما متوقف می‌شویم؟ شما دنبال کُند کردن شتاب توسعه در ایران هستید. آمریکا می‌داند ایران در حال پیشرفت است و برای همین دنبال این هستند که ایران را منزوی کنند اما در تمام نقشه‌ها علیه کشورمان شکست خورده‌اند.  رئیسی ادامه داد: امروز دوگانه ما این است که هر کسی در جهت اغتشاش و ناامن کردن کشور گام بردارد و حتی کوچک‌ترین عنصر در این مسیر باشد، بداند در جهت خواست دشمنان انقلاب اسلامی گام برداشته است.

رئیس‌جمهور با طرح این سوال از دولتمردان آمریکایی که چند بار می‌خواهند ایران و ایرانیان را تجربه کنند و چرا از تجربه‌های شکست‌خورده‌شان درس نمی‌گیرند، ادامه داد: آمریکایی‌ها تصور کردند نسخه‌ای مثل آنچه در کشورهایی همچون سوریه، لیبی و برخی کشورها و مناطق دیگر اجرا کردند، می‌توانند در ایران هم اجرا کنند؛ زهی خیال باطل. وی در ادامه افزود: امروز ایران در منطقه نفوذ دارد و هیچ معادله‌ای بدون نظر موافق ایران در منطقه رقم نمی‌خورد و آمریکا هم این نقش ایران را خوب می‌داند. رئیسی گفت: امروز جوانان ایران در صنعت فضایی و صنایع دیگر و در حوزه سایبری در منطقه و جهان حرف برتر را می‌زنند و تهدیدها و تحریم‌ها نمی‌تواند ما را متوقف و قطار پیشرفت کشور را کُند کند. زنان و مردان ما اجازه نمی‌دهند امیال پلید دشمنان در این کشور پیاده شود. رئیسی تصریح کرد: کشوری که شما یک روز به آن سیم خاردار نمی‌دادید، امروز یکی از پیشرفته‌ترین تولیدکنندگان در صنایع پیچیده است؛ چه صنعت هسته‌ای و چه صنایع نظامی. شما گمان می‌کردید امروز ۹۵ درصد از داروی مورد نیاز داخل در کشور ما تولید شود؟!

مراسم ۱۳ آبان  چگونه پایان یافت؟

شرکت کنندگان در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان در قطعنامه پایانی این مراسم از دستگاه قضایی کشور خواستند عاملان جنایت‌های اندوه‌بار اخیر را محاکمه کنند. در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ما شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی با آگاهی نسبت به فتنه مرجفون، نیک می‌دانیم نقشه‌های سرویس‌های جاسوسی آمریکا، انگلیس و رژیم کودک‌کش صهیونیستی، با کمک اشرافیت بدوی آل‌سعود و اشرافیت خرافه‌پرست بریتانیا با قشون‌کشی بی‌سابقه سایبری و شبیخون وهم‌آورِ شناختی، با اسیران چشم‌و‌گوش‌بسته عالم مجازی و با کمک بعضی سلبریتی‌های بی‌هویت و مامور و مزدور که در اغتشاشات اخیر ناکام ماندند دست از سر جوانان این مرزوبوم برنخواهند داشت. لذا از خانواده‌ها، مربیان، معلمان و اساتید فرهیخته و مسوولان فرهنگی بصیر و دلسوز کشور می‌خواهیم با حفظ هوشیاری، ارتباط و گفت‌وگو با نسل جوان، به تبیین واقعیت‌ها و خنثی‌سازی نقشه دشمنان اهتمام کنند.

دربخش دیگری از این بیانیه آمده است: ما شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی از مسوولان فرهنگی کشور به‌ویژه وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رسانه‌های جمعی می‌خواهیم رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای «مدظله العالی» را در زمینه جهاد و تولید محتوا و گنجاندن مضامین اسناد لانه جاسوسی در کتب درسی را جامه عمل پوشانده و با احساس مسوولیت نسبت به برنامه‌ریزی برای مقابله با حجم عظیم محتوای دروغ، تهمت و سخنان انحرافی که ذهن فعال نوجوانان وجوانان ما را هدف گرفته‌اند، اقدام کنند. این بیانیه می‌افزاید: ما شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی با  اعلام حمایت از اقدامات انقلابی مجلس محترم، دولت ارزشی و جهادی و دستگاه محترم قضا مصرانه بر مقابله مستمر بر فتنه‌انگیزی‌ها و اخلال‌گری‌ها تاکید و استفاده از نگاه و توان و ظرفیت نخبگان جوان در پیشبرد کارها را گره‌گشای کشور در شرایط و وضعیت خطیر دانسته و ازمسوولان امر می‌خواهیم با رسیدگی به مشکلات معیشتی و رفاهی مردم، صف معترضان و اعتراضات بحق آنان را از مغرضان جدا دانسته و راهکارهای قانونی بیان انتقادات را فراهم سازند.