طواف در مشهد، تشییع در شیراز

پیکر‌های ۱۱ شهید حادثه تروریستی حرم شاهچراغ شیراز روز گذشته پس از تشییع در شیراز، به مشهد مقدس برده شد تا پس از طواف در حرم مطهر رضوی و وداع زائران، برای خاکسپاری به شیراز منتقل شود.  درهمین حال بنا بر اعلام اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، پس از برگزاری آیین تشییع ۱۱ شهید پیکرهای پاک شهدا به زادگاه آنها منتقل می‌شود. براساس گزارش‌ها ۶تن از شهدای این حمله تروریستی نیز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ‌(ع) به خاک سپرده خواهند شد. پیش از این اعلام تولیت شاهچراغ‌(ع) اعلام کرده بود پیکر شهدای استان فارس در صورت تمایل خانواده‌هایشان در این حرم به خاک سپرده می‌شوند.

همچنین آیین خاکسپاری شهدای شیراز امروز در حرم مطهر شاهچراغ‌(ع) برگزار و شهدای سایر شهرستان‌ها و استان‌ها به زادگاهشان منتقل می‌شود.  همچنین قرار است امروز مردم استان‌ کهگیلویه و بویراحمد میزبان شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ شیراز باشند.  دو نفر از شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ به نام‌های هوشنگ و امید خوب اهل شهرستان بهمئی از استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.  استانداری فارس از روز پنج‌شنبه ۵ آبان به مدت سه روز در این استان عزای عمومی اعلام و روزگذشته را برای همه دوایر دولتی و مدارس، تعطیل اعلام کرده بود.

تایید مرگ عامل حمله به حرم

 حمله تروریستی روز چهارشنبه به حرم شاهچراغ شیراز ۱۳شهید از جمله سه کودک برجا‌ گذاشت. به دنبال این حمله، تروریست ضارب زائران حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) با واکنش نیروهای امنیتی و انتظامی، مجروح شد که روز گذشته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، هلاکت عامل حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) را تایید کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، اسماعیل محبی‌پور گفت: تروریست ضارب زائران حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) در شیراز با وجود همه تلاش‌ها به هلاکت رسید. وی تاکید کرد: تروریست برای مداوا به یکی از بیمارستان‌های شیراز منتقل شده بود؛ اما با وجود تلاش‌ها به هلاکت رسید. درهمین حال روزگذشته گروهک تروریستی داعش نام عامل حمله تروریستی شیراز را اعلام کرد. به گزارش «ایسنا»، شبکه موسوم به اعماق وابسته به گروهک تروریستی داعش ویدئویی از بیعت عامل حمله تروریستی حرم شاهچراغ شیراز با خلیفه این گروهک منتشر کرد. در این ویدئو آمده که عامل این حمله تروریستی فردی به نام  «ابی‌عایشه العمری»  است.

پیگیری ازسوی قوه‌قضائیه

همزمان با برگزاری این مراسم علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت در حاشیه این مراسم تاکید کرد: ما از خون شهدای حمله تروریستی شیراز نخواهیم گذشت. محمد مصدق، معاون اول قوه‌قضائیه نیز درحاشیه این مراسم گفت: پرونده حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) از سوی دستگاه قضایی با جدیت پیگیری خواهد شد.

همچنین شیخ عبدالواحد خواجوی، امام جمعه اهل سنت شیراز، در حاشیه مراسم تشییع شهدای شاهچراغ (ع) در شیراز، با محکوم کردن این حادثه از دولت و نظام و مسوولان قضایی خواستار اشد مجازات برای عوامل این حادثه شد. امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در مراسم تشییع شهدای شاهچراغ (ع) اظهار کرد: این انسجام، وحدت و هماهنگی که در مراسم تشییع شهدای شاهچراغ(ع) وجود دارد نشان‌دهنده بصیرت و دشمن‌شناسی مردم است. به گزارش «ایرنا»، وی اظهار کرد: هر دشمن ایران اسلامی بداند که با ترور و اقدامات مضروبانه‌ای که انجام می‌دهد نمی‌تواند گسستی بین مردم ایران ایجاد کند. ازسوی دیگر به گزارش خبرگزاری صدا‌و‌سیما روز گذشته نمایندگان جوامع ادیان توحیدی در مجلس در بیانیه‌ای فاجعه تروریستی رخ‌داده در شیراز را که منجر به شهید و زخمی شدن شماری از زائران حرم شاهچراغ شد، محکوم کردند.