«بستن راه غیردولتی‌ها» تیتر هم‌میهن برای گزارش بررسی پیش‌نویس قانون جدید مجلس و ارزیابی تاثیر محدود کردن تشکل‌های مردم‌نهاد در اعتراضات اخیر است. آرمان ملی، حقوق شهروندی در استفاده از فضای آزاد مجازی را بررسی کرده با عنوان «مردم از محدودیت‌های فضای مجازی عصبی شده‌اند». محسن هاشمی‌رفسنجانی در گفت‌وگو با اعتماد از وجود سه‌گانه گفت‌وگو، اعتراض و همه‌پرسی در قانون اساسی در گزارش «اعتراض تابو نیست» گفته است و تاکید کرده مسوولان باید در زمان بروز اشتباهات عذرخواه و آماده اصلاح فوری باشند. ایران از «شکست جوسازی رسانه‌ای برای حذف ایران از جام جهانی!» خبر داده و استناد آن تکذیب ادعای سی‌ان‌ان مبنی بر امضای نامه تحریم فوتبال توسط کاپیتان سابق تیم ملی است.

«آشوب‌ها جواب داد، دولت سقوط کرد، اما در انگلیس» گزارش کیهان است از رسانه‌های فارسی‌زبان که در انگلیس مستقر هستند یا بودجه‌های خود را از آن دریافت می‌کنند. به نوشته این روزنامه، این رسانه‌ها از شهریور ماه تلاش کردند تا با سوءاستفاده از فوت یک دختر جوان در ایران، به قول فعالان مجازی «برعندازی» کنند. همشهری عکس اصلی صفحه‌اش را به اعضای تیم ملی فوتبال اختصاص داده و تیتر زده است «خیال خام حذف ایران» و نوشته با وجود تلاش وطن‌فروشان برای حذف تیم ملی از جام‌جهانی احتمال این اتفاق صفر درصد است.

شهروند در «بازی سیاسی در مستطیل سبز» به نقل از یکی از اعضای فدراسیون فوتبال نوشته است فیفا اسیر سیاسی‌کاری نمی‌شود. مدیرمسوول جوان در سرمقاله «برای حراج آبروی مردم» در مورد «امپراتوری دروغ» دشمن نوشته که با دست گذاشتن روی مشکلات شخصی افراد، به تشویش اذهان و تحریک عواطف عمومی پرداخته است. او بدون نام بردن از سارینا، نیکا و اسرا، خودکشی آنها را به دلایل خانوادگی موضوعی دانسته که خوشایند در بوق و کرنا کردن نبوده است.

کار و گارگر به نقل از مدیر صندوق امنیت ملی انرژی روسیه نوشته «صادقانه بگویم مسکو از تشدید تحریم‌های ایران کاملا خرسند است». پیام ما، درباره اتفاقات اخیر اردبیل در گفت‌وگو با یک وکیل دادگستری نوشته «کمیته حقیقت‌یاب با حضور نهادهای مدنی و وکلا تشکیل شود». همدلی در مورد فیلترینگ اینترنت و وضعیت این روزها عکسی از علی‌اکبر جلالی را منتشر کرده و در مورد پیش‌بینی او در مورد این روزها نوشته «راز اشک‌های یک متخصص برای اینترنت». یادداشت سردبیر خوزی‌ها در «پخمگان به جای نخبگان، مریدان به جای مدیران» تحلیلی است بر فاجعه مدیریتی در ایران که بحران ناکارآمدی را رقم زده است. ایمان به نقل از آیت‌الله مکارم شیرازی نوشته «با فشار نمی‌توان مساله حجاب و کمبود جمعیت را حل کرد».