وی افزود: «ما انتظار داریم که طرف مقابل هم سازنده عمل کند. مهم‌ترین دستور کار ما بحث تضمین است. اگر چارچوب تضمین، چارچوب محکمی نباشد، امکان دارد شاهد اقدامات متضرر در آینده باشیم.» کنعانی با اشاره به اینکه موضوع تضمین دو وجه دارد، توضیح داد: «اول تضمین لغو تحریم‌‌‌هاست، به گونه‌‌‌ای که ایران از مزایای برجام به طور کامل منتفع شود. دوم بحث مساله هسته‌‌‌ای و دور کردن آژانس از رفتار سیاسی است و اینکه اساسا اتهامات سیاسی در مناسبات ایران و آژانس باعث خلل در اجرای توافق می‌شود.»

سخنگوی وزارت خارجه درباره گفته‌‌‌های رسانه‌‌‌های خارجی مبنی بر مفاد برجام نیز گفت: «مسوول مذاکرات در ایران، مذاکره‌کننده ارشد دکتر باقری است. روند مذاکرات در چارچوب محرمانه ادامه دارد و باید به روند محرمانه‌بودن مذاکرات ملتزم باشیم. فارغ از گمانه‌زنی‌‌‌ها، ایران در رویکرد سازنده خودش برای دستیابی به توافق خوب و پایدار در حال تلاش است.»

همچنین سخنگوی وزارت خارجه درباره غیرسازنده خواندن پاسخ ایران از طرف آمریکا توضیح داد: «ایران معتقد است که پاسخ ارائه‌شده اتفاقا برای کمک صورت داده شده است. تلاش ما این بوده که مبتنی بر نکات مورد توافق، ادبیات را به گونه‌‌‌ای ارائه کنیم که بعد از شکل‌گیری توافق احتمالی امکان بروز اختلاف‌نظر یا شکل‌گیری تفاسیر مختلف به حداقل برسد. نگاه ما به سمت جلو بوده است. معتقدیم که پاسخمان سازنده بوده است، اگر همین نگاه در طرف مقابل باشد، توافق در دسترس است و می‌‌‌توانیم در سریع‌‌‌ترین زمان به توافق برسیم.» وی ادامه داد: «ما مسوولانه عمل کردیم و پاسخ داده‌شده هم سازنده است. اراده و تعامل سازنده متقابل می‌‌‌تواند ما را در کوتاه‌ترین زمان به جمع‌بندی مذاکرات برساند.»

ادامه در صفحه ۶