به گزارش «ایسنا» به نقل از پایگاه عبری مکور ریشون، رژیم صهیونیستی نگران تاثیر توافق هسته‌‌‌‌‌‌‌ای بر توافق‌های سازش (توافق ‌ابراهیم) با کشورهای عربی است که در واقع به‌منظور مقابله با نفوذ ایران منعقد شد. وی همچنین خاطرنشان کرد توافق هسته‌‌‌‌‌‌‌ای باعث می‌شود اسرائیل نتواند توافق‌های سازش با دیگر کشورها را ادامه دهد. بن‌شابات بازگشت سفیر امارات به تهران را دلیلی بر این امر دانست و گفت این مساله یک نقطه تحول است که امکان بازگشت روابط تهران با کشورهای عربی خلیج‌‌فارس‌ را به‌همراه دارد به‌ویژه اینکه بعد از امضای توافق هسته‌ای جایگاه و نفوذ ایران افزایش خواهد یافت.

همچنین ایهود اولمرت، نخست‌‌‌‌‌‌‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی، در ادعاهایی با بیان اینکه نتانیاهو مسوول وخیم‌شدن اوضاع درخصوص موضوع هسته‌ای ایران شد، در واکنش به اظهارات رئیس موساد گفت بازگشت نتانیاهو به قدرت خطرناک‌‌‌‌‌‌‌تر از توافق هسته‌‌‌‌‌‌‌ای با ایران است. همزمان یک مقام وزارت جنگ رژیم صهیونیستی گفت خروج آمریکا از توافق هسته‌‌‌‌‌‌‌ای در سال ‌۲۰۱۸ یک اشتباه بود.  به گزارش «ایسنا» یک مقام ارشد وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در گفت‌‌‌‌‌‌‌وگو با خبرنگاران، به ارائه جزئیاتی درباره دیدار بنی‌گانتس، وزیر جنگ صهیونیستی، و جیک‌سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، پرداخت و گفت گانتس در این ملاقات مخالفت شدید اسرائیل با توافق در حال شکل‌‌‌‌‌‌‌گیری با ایران را اعلام کرده است.

به نوشته روزنامه تایمز آو اسرائیل، این مقام ارشد صهیونیستی در ادامه گفت بنی‌گانتس به مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید تاکید کرده است اسرائیل «نیاز دارد» آمریکا گزینه نظامی معتبری علیه ایران داشته باشد. وی همچنین به خبرنگاران گفت دیدار گانتس و جیک سالیوان مثبت و صمیمانه بوده و بنی‌گانتس مخالفت اسرائیل با توافق در حال شکل‌‌‌‌‌‌‌گیری با ایران برای احیای توافق هسته‌‌‌‌‌‌‌ای ۲۰۱۵ را اعلام کرده است، چراکه معتقد است که این، یک توافق بسیار بد است. این مقام وزارت جنگ رژیم صهیونیستی افزود: «برنامه هسته‌‌‌‌‌‌‌ای ایران از زمان خروج دونالد ترامپ (رئیس‌جمهور پیشین آمریکا) از توافق هسته‌‌‌‌‌‌‌ای در سال ‌۲۰۱۸ گسترش یافته است. از نظر من این اقدام ترامپ اشتباه بود.‌»