براساس مقررات، محکومیت ایشان اجرا شده و ما تکلیف به اجرای قانون داریم. مگر می‌شود برای اجرای قانون تبعیض قائل شویم و قطعا تبعیضی در رسیدگی نداریم. در این ایام از مرخصی استفاده کرده و غیبت هم داشته است‌ و ایشان به مرخصی آمده و مطابق مقررات بوده و در مورد غیبت هم براساس مقررات اتخاذ تصمیم شده است. به گزارش «ایسنا»، وی افزود: ایشان در زندان است و تحمل کیفر می‌کند و در اثنایی که مرخصی بوده و ناراحتی داشته و ابراز بیماری کرده به واحد درمانی معرفی شده و پزشکی قانونی برای ادامه حبس شرایط او را فراهم دانسته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره وضعیت حمید نوری و اسدالله اسدی گفت: آنچه تاکید داشتیم و داریم استرداد این عزیزان و برگشت‌شان به وطن و تنبه کشورهایی که آنها را نگه داشته‌اند، است. ستایشی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به لایحه انتقال محکومان بین ایران و بلژیک، آیا قوه‌قضائیه در راستای تبادل زندانی بین ایران و بلژیک تقاضایی برای آقای اسدی داشته یا خیر، گفت: ما آن را به فال نیک می‌گیریم و آقای اسدی باید مسترد شود و تقاضا داریم چون محکومیت آقای اسدی[خلاف] عرف بین‌المللی و غیرقابل قبول و مخدوش[ و بدون] دفاع صورت گرفته، بنابراین استرداد ایشان را می‌خواهیم و ان‌شاءالله این مطالبه محقق شود. بحث تبادل هم فعلا در دستور کار نیست.

تکذیب استرداد خاوری

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه خبرهایی منتشر شده مبنی بر دستگیری و استرداد خاوری و آخرین وضعیت این پرونده گفت: خبر مربوط به دستگیری یا بازداشت و استرداد آقای خاوری تکذیب می‌شود و صحت ندارد. مکاتبات لازم با اینترپل شده و از آنجا که تبعه کانادا است، دولت کانادا همکاری لازم را برای استرداد ایشان ندارد.

اشتری می‌تواند واخواهی کند

سخنگوی قوه‌قضائیه در پاسخ به سوالی درباره حکم پرونده وحید اشتری گفت: آقای اشتری باید بداند که همه ما ملزم به اجرای قانون هستیم و نمی‌شود قسمتی از قانون که به نفع ماست را بپذیریم و قسمت دیگر را نپذیریم. متاسفیم که می‌بینیم کسی از اصحاب رسانه فعل یا ترک فعلی دارد که قابل مجازات است. احکام قبلی و حکم اخیر صادر شده علیه آقای اشتری ربطی به ادعای اخیر (در مورد رئیس مجلس) ندارد و دادنامه اخیر آقای اشتری غیابی است و می‌تواند واخواهی کند. وی افزود: آقای اشتری با وجود ابلاغ وقت دادرسی در دادگاه شرکت نکرده، لایحه‌ای ارسال نکرده یا وکیلی به دادگاه معرفی نکرده است.