تصویب دوفوریت یک طرح

درخبری دیگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دوفوریت طرح اصلاح جدول ۴- ۲۴محرومیت‌زدایی (جداول منابع و مصارف تبصره ۱۴) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور موافقت کردند.

 مصوبات مجلس در مورد شفافیت

همچنین نمایندگان با ارجاع موضوع مستثنی شدن سازمان انرژی اتمی از طرح شفافیت قوای سه‌گانه به کمیسیون شوراها موافقت کردند.  به گزارش «ایرنا»، در نشست علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی بند ۵ ماده (۱) طرح شفافیت قوای سه‌گانه با موضوع مستثنی شدن سازمان انرژی اتمی، نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات از این طرح بررسی و پس از بحث و گفت‌وگوهای صورت گرفته به پیشنهاد رئیس مجلس برای بررسی بیشتر به کمیسیون امور داخلی و شوراها ارجاع شد.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی با شفاف‌سازی کلیه آرای قطعی دادگاه‌های عمومی و انقلاب و همچنین مراجع غیرقضایی و شعب تعزیرات حکومتی بدوی و تجدیدنظر با رعایت موازین امنیتی و حفظ اطلاعات شخصی موافقت کردند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین در جریان بررسی طرح شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی، با شفافیت سازمان زندان‌ها موافقت کردند.

 اعلام وصول طرح سوال از وزیر جهادکشاورزی

درخبری دیگر از مجلس به گزارش «ایرنا»، هیات رئیسه مجلس سوال ملی محمد صفایی، نماینده گناباد و بجستان و تعداد دیگری از نمایندگان از سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهادکشاورزی در مورد تخلفات گسترده مدیرعامل سازمان تعاون روستایی را اعلام وصول کرد.

 تصمیم جدید درباره کنکور به‌زودی اعلام می‌شود

همچنین به گزارش جماران، ویس‌کرمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «با توجه به اشکالات اجرایی مصوبه کنکوری اخیر شورای انقلاب فرهنگی و عنایت ویژه رئیس‌جمهور محترم به رفع مشکل مزبور، طی دو جلسه اخیر شورای سنجش و کمیته آن، ابعاد مساله بررسی و پیشنهادهای اصلاحی لازم ارائه شد و به زودی تصمیم جدید در مورد کنکور ۱۴۰۲ و بعد از آن اعلام می‌شود.»