به دنبال این اعتراضات چند روز پیش مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نظر به انتظارات بحق مردم سراوان استان گیلان نسبت به تبعات زیست محیطی دفن‌گاه پسماند، عملیات اجرایی ساماندهی، بهسازی فنی و زیربنایی این دفن‌گاه، کلید خورده و به صورت جدی دنبال می‌شود. همچنین براساس این اطلاعیه مقرر شد استانداری گیلان سریعا محل جدیدی را برای دفن پسماند‌های تولیدی بر اساس شاخص‌های زیست محیطی انتخاب و زمینه استفاده از آن را فراهم سازد.  با این حال روز پنج‌شنبه اعتراض مردم سروان به ماجرای انباشت زباله در این شهر به خشونت کشیده شد. درهمین ارتباط معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به بازگشایی ورودی سایت زباله سراوان با همکاری مردم این بخش گفت: متاسفانه با سنگ‌پرانی و درگیری فیزیکی عده‌ای سودجو پنج نفر از کارکنان انتظامی مصدوم شدند که یک نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.

سرهنگ مجید رسول‌زاده فرساد عصر پنج‌شنبه در گفت‌وگو با «ایرنا» اظهار کرد: متاسفانه عده‌ای سودجو با سنگ‌پراکنی و درگیری فیزیکی قصد داشتند مانع بازگشایی سایت زباله سراوان برای بهسازی و انجام برنامه‌های تدوین شده، شوند که با هوشیاری و اشرافیت پلیس ناکام ماندند.  

وی افزود: در این حادثه ۲۲ نفر از افرادی که به دنبال ایجاد ناامنی و سوءاستفاده از مطالبه بحق مردم سراوان بودند، شناسایی، دستگیر و پرونده آنها هم اکنون از طریق مرجع قضایی در حال رسیدگی است.