ابراهیم رئیسی با اشاره به ضرورت استفاده بهینه از فرصت‌‌های موجود و استفاده بیشتر از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه روابط تجاری با کشورهای منطقه، با اشاره به گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی درباره فرصت‌‌ها و چالش‌‌های روابط تجاری با کشورهای منطقه، وضعیت تجاری کشورمان را خوب توصیف و بر لزوم بهره‌‌مندی از فرصت‌‌های موجود و استفاده بیشتر از ظرفیت بخش خصوصی در این عرصه تاکید کرد.

مشکلات فقط با دستور دادن حل نمی‌‌شود

رئیسی درادامه این جلسه پیگیری را رمز موفقیت دستگاه‌ها در انجام وظایف و ماموریت‌‌هایشان دانست و تاکید کرد: مشکلات فقط با دستور دادن حل نمی‌‌شود، بلکه دستورات باید منجر به اقدام و عمل جدی شود. رئیس‌جمهور همچنین با تاکید بر لزوم مدیریت نقدینگی و هدایت تسهیلات بانکی به سوی تولید گفت: خلق نقدینگی بدون مدیریت آن پیامدهای سوء اقتصادی دارد و تلاش‌‌های خدمتگزاران عرصه اقتصاد را بی‌‌اثر می‌‌کند.

دستور رئیس‌جمهور به وزیر علوم

به گزارش «ایرنا» رئیس‌‌‌جمهورهمچنین عصر سه‌‌شنبه در نشست هم‌‌اندیشی با اساتید دانشگاه، حفظ شأن، منزلت و کرامت اساتید دانشگاه را یک وظیفه همگانی در کشور دانست و به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دستور داد پیگیری مطالبات، رفع دغدغه‌های اساتید دانشگاه به‌ویژه در حوزه معیشت را با جدیت در دستور کار قرار دهد.

کشور را نمی‌‌شود با رودربایستی اداره کرد

درخبری دیگر ابراهیم رئیسی در دومین جلسه شورای عالی اداری در دولت سیزدهم با تاکید بر اینکه کشور را نمی‌‌شود با رودربایستی اداره کرد، گفت: اگر دستگاهی در ایجاد دولت الکترونیک و تجمیع داده‌ها و اطلاعات کشور کوتاهی کند، برخورد خواهیم کرد. به گزارش «ایرنا» رئیس‌جمهور سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه را موظف دانست که «انضباط مالی و اداری» در کشور را جایگزین نظام «چانه‌‌زنی» و «ضابطه‌‌مندی» و «قانون‌‌گرایی» را جایگزین «توصیه و سفارش» کنند. به گزارش «ایرنا» رئیسی افزود: بسیاری از عقب‌‌ماندگی‌‌های اداری کشور به‌خاطر عدم ضابطه‌‌مندی و برخی رودربایستی‌‌ها بوده است.