هشدار درباره فرونشست زمین دراصفهان

درخبری دیگر از مجلس، به گزارش «ایلنا»، نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه دخالت‌‌های انسانی و مدیریتی زاینده‌‌رود را تا مرز نابودی پیش برده است، گفت: اکنون فرونشست زمین، اصفهان را به خطر انداخته است؛ فرونشست سالانه حدود ۱۶ سانتی‌متر، ابنیه تاریخی این دیار را نابود می‌کند و این موضوع غیرقابل برگشت است.

عباس مقتدایی در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی در تذکر ماده (۷۵) آیین‌‌نامه داخلی مجلس گفت: اصفهان یک شهر و منطقه ملی و شناخته‌شده جهانی است، از آنجایی که آب را از زاینده‌‌رود در سال‌های گذشته به بیرون حوزه منتقل کرده‌‌اند، اکنون ما نیازمند آب شدیم، اگر آب از زاینده‌‌رود برداشت نشود و به سایر استان‌ها منتقل نشود، اصفهان نیازمند انتقال آب نیست. نماینده مردم اصفهان افرود: دخالت‌‌های انسانی و مدیریتی زاینده‌‌رود را تا مرز نابودی پیش برده است.

دولت برای خرید چادر به زنان سوبسید دهد

همچنین به گزارش جماران، درخبری دیگر علیرضا پاک‌فطرت نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی باید تلاش خود را برای رعایت حجاب روی مردم کشور و شهر به کار گیرد و کارهای لازم را بر موضوعات فرهنگی مردم انجام دهد، بیان کرد: در حال حاضر شاهدیم که وضعیت حجاب در خیابان، ملأ عام و... مناسب نیست و این در حالی است که قانون مناسبی در بخش حجاب در کشور وجود ندارد و دولت باید برای خرید چادر به زنان سوبسید دهد و چادر مقاطع دبیرستانی را به صورت رایگان تامین کند.

نظر نماینده چابهار درباره خودروی ملی

ازسوی دیگر معین‌الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی روزگذشته مجلس در رابطه با موضوع انتقادها به خودروسازان خطاب به نمایندگان گفت: خودروی ملی یعنی افتضاح ملی، یعنی باز نشدن ایربگ‌ها در ۹۳ درصد موارد، یعنی کشته شدن بیش از حدود ۲۰ هزار نفر در سوانح رانندگی، یعنی ارابه مرگ. هیچ خانواده‌ای نیست که داغدار از دست دادن عزیزی در تصادفات نباشد؛ آیا مخالفت با واردات خودرو سهیم شدن در این فاجعه انسانی نیست؟