به گفته او، در این توافق، آمریکا مجاز شده ایران را تحریم مجدد کند و احتمال اعمال مکانیسم ماشه هم وجود دارد. به گزارش انتخاب، نبویان، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی همچنین نوشت: آمریکا تعهد و تضمین نداده است که تحریم‌های رفع‌شده را دوباره وضع نکند، بلکه آمریکا در این توافق مجاز است ملت ایران را تحریم مجدد کند و صرفا به‌شرط پایبندی کامل ایران به برجام، به سرمایه‌گذاران، ۳۶۵روز فرصت داده است که از ایران خارج شوند. نبویان در ادامه این یادداشت نوشته است: راستی‌آزمایی اقدامات آمریکا و اروپا در رفع تحریم‌ها به عهده خود آمریکا و اروپا است، اما راستی‌آزمایی فعالیت‌های ایران به عهده خودش نیست و آژانس باید آن را انجام دهد.

وی افزود: هیچ تعهد عملی نسبت به مشکل تبدیل ارز حاصل از فروش نفت ایران به ارز‌های مورد نظر ملت ایران داده نشده است، از این‌رو، مشکل اساسی کانورژن به حال خود باقی است و ملت ایران به‌راحتی قادر به دسترسی به منابع ارزی خود در خارج از کشور نخواهد بود.

ادعای خضریان در مورد جزئیات توافق

درخبری دیگر علی خضریان، نماینده اصولگرای مجلس در یک پست اینستاگرامی نوشت: در حالی که طبق پیش‌نویس تهیه شده، فروش نفت و بازگشت پول نفت دچار مشکل است و آمریکا تضمینی برای رفع تحریم‌ها و وضع تحریم جدید علیه ایران نداده و ایران حق دخالت در راستی‌آزمایی لغو تحریم‌ها را ندارد؛ امکان تامین منافع ملی در انتفاع اقتصادی مردم از این توافق فراهم نشده است. به گزارش جماران، به نوشته این نماینده مجلس به نظر می‌رسد یکی از اصلی‌ترین دلایل عدم توفیق در مذاکرات برای رسیدن به توافق خوب، ناشی از عدم تغییر مسوولان اصلی مشغول در مذاکرات باشد. به‌طوری که مسوولان کمیته‌های هسته‌ای، تحریم، تصمیم‌ کمیسیون مشترک و ضمیمه بازاجرا عینا همان مسوولان اصلی تیم مذاکراتی جناب محمدجواد ظریف هستند.