سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم‌‌‌کردن اقدامات قهرآمیز یکجانبه، نپرداختن به تاثیرات منفی این اقدامات بر بهره‌مندی از حقوق‌‌‌ بشر توسط گزارشگر ویژه را نشانه بیطرف نبودن وی و ناقص بودن گزارش ارائه شده از سوی وی به نشست ۴۹ شورای حقوق بشر می‌داند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نظرات تفصیلی خود به این گزارش را ارائه کرده که به صورت رسمی توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل منتشر شده است. خطیب‌‌‌زاده با رد اتهامات و ادعاهای کذب گزارشگر، که مبتنی بر اطلاعات غلط دریافتی از سوی منابع مغرض از جمله گروهک‌های تروریستی و غربی است، تاکید کرد: ایران به‌رغم قبول نداشتن ماموریت گزارشگر ویژه و سیاسی دانستن قطعنامه شورای حقوق بشر، همواره نظرات خود را به گزارش وی ارائه کرده، که متاسفانه این رویکرد صادقانه، با بی‌توجهی گزارشگر به نظرات ایران روبه‌رو شد و سیاسی بودن ‌‌‌و جانبدارانه بودن رویکرد وی را مورد تایید قرار داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد: ایران ضمن رد رویکرد دوگانه و ریاکارانه کشورهای غربی نسبت به حقوق بشر، خود را متعهد به حمایت و ارتقای حقوق بشر در جهان می‌داند و ارتقای حقوق بشر مردم خود را به‌رغم تحمیل اقدامات قهرآمیز یکجانبه آمریکا، با جدیت ادامه خواهد داد.