به گفته روح‌الله سلگی، سفر استانی رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که حداقل یک وزیر به عنوان نماینده تام‌الاختیار رئیس‌جمهور به دو شهرستان مازندران سفر کند تا از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات مناطق مختلف و مردم قرار گیرند.

ابلاغ آیین‌نامه اجرایی استرداد مالیات ارزش افزوده

در خبری دیگر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، در جلسه صبح روز گذشته هیات وزیران دولت آیین‌نامه اجرایی ماده ۴۵ قانون مالیات ارزش افزوده مصوب سال جاری را با هدف حمایت از اقشار کم درآمد و برقراری عدالت مالیاتی در جامعه، تصویب کرد.  نهادهای حمایتی موظفند تا مدت یک ماه پس از ابلاغ این آیین‌نامه، اطلاعات و مشخصات نیازمندان تحت پوشش خود را در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دهند و به صورت برخط به‌روزرسانی کنند.    

 تخصیص اعتبار لایروبی کانال میانکاله و خلیج گرگان

همچنین هیات وزیران برای اجرای ‌دستور رئیس‌جمهور درباره تسریع لایروبی کانال‌های جزیره میانکاله و خلیج گرگان، هیات وزیران اعتباری بالغ بر هزار میلیارد ریال برای اجرای این طرح تخصیص داد. هیات وزیران همچنین مبلغ ۷ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه‌ای و مبلغ ۴۱۴ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال اعتبار هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای جبران خسارات وارده به بخش‌های مسکونی و تاسیسات زیربنایی ناشی از وقوع سیل و توفان در مرداد و شهریور ماه سال جاری در شهرستان‌های استان گلستان موافقت کرد. همچنین مبلغ ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و بازپرداخت ۱۵ ساله برای تسهیلات بازسازی برای جبران خسارات ناشی از سیل و توفان مناطق مسکونی شهرستان‌های استان گلستان پرداخت می‌شود. هیات وزیران همچنین هزار میلیارد ریال برای رفع معضل تنش آبی و تکمیل پروژه سامانه انتقال آب از سد آزاد به شهر سنندج در استان کردستان، مصوب کرد.