بهادری جهرمی در بخش دیگری از سخنانش گفت که در جلسه ستاد تنظیم بازار تصمیمات مهمی در زمینه کاهش و کنترل قیمت‌ها به‌ویژه در کالاهای اساسی اتخاذ شده است که بر اساس آن مصوب شده برنج هندی به ۲۰‌هزار و ۵۰۰تومان و گوشت منجمد گوساله به ۱۰۰‌هزار تومان کاهش یابد. وی افزود: همچنین ۴‌هزار و ۵۰۰قلم کالا در فروشگاه‌‌‌ها با تخفیف ۲۰ تا ۵۰‌درصد از جمله در حوزه پوشاک عرضه خواهد شد. در حوزه لوازم خانگی شاهد کاهش ۵ تا ۱۳درصدی بوده‌‌‌ایم.  

توضیح در مورد گفت‌وگوی رئیسی و پوتین

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی در خصوص تماس تلفنی اخیر رئیس‌جمهور با رئیس‌جمهور روسیه تصریح کرد: تماس تلفنی روسای جمهور دو کشور قبل از شروع جنگ در دستور کار بود و هماهنگی‌های لازم برای انجام آن قبل از آغاز جنگ صورت گرفته بود و مربوط به موضوعات سفر روسیه، مذاکرات رفع تحریم و همکاری‌های فی‌مابین بود. بهادری جهرمی یادآور شد: در این تماس رئیس‌جمهور از صدمه دیدن مردم و تخریب شهرها و خانه‌ها و آسیب‌های ناشی از جنگ و از گسترش ناتو به شرق هم اظهار نگرانی کرد. البته این تماس در اخبار به‌درستی پوشش داده نشده است.

تکلیف اقامتگاه‌ها به ثبت‌نام در سامانه

سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنانش در مورد سفرهای نوروزی با تاکید بر اینکه تزریق دز سوم واکسن برای ستاد ملی مقابله با کرونا مهم بوده و ملاک است، ادامه داد: برای سفرهای نوروزی این دزها و داشتن PCR منفی تاکید شده است.وی تصریح کرد: واحدهای اقامتی باید در سامانه «ایران‌من» ثبت‌‌‌نام کنند و فعالیت این واحدها مشروط به رعایت تزریق دزهای واکسن یا تست منفی PCR است.