سردار جلالی درباره اوکراین نیز گفت: «یکی از اشتباهات آنها این بود که با وجودی که یکی از قدرت‌های هسته‌‌ای دنیا بودند، تمام تاسیسات و ظرفیت‌‌های هسته‌‌ای خود را در قبال تامین امنیت و حمایت اروپا از آنها، به اروپایی‌‌ها واگذار کردند. این توافق، اقدامی خطرناک و شاید درس عبرتی نیز برای ما باشد که ما نیز نباید امنیت خود را به دیگری وابسته کنیم.» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این پرسش که جنگ اوکراین برای ایران چه فرصت‌‌ها و تهدیداتی را به دنبال خواهد داشت، گفت: «نخست آنکه ما نیز باید جریان حرکت ناتو به سمت شرق را علیه خود یک تهدید‌-‌البته یک تهدید دور- احساس کنیم. بنابراین این همراهی کلی ما مقابله با نفوذ و حضور ناتو در غرب آسیا خواهد بود. ذکر این نکته ضروری است که یکی از راهبردهای بلندمدت آمریکا، حضور رژیم صهیونیستی در آذربایجان، ارمنستان و گرجستان است تا به واسطه آن پایگاه‌های این رژیم به سمت ایران نزدیک‌تر شود که برای ما تهدید زاست.»

وی در توضیح نکته دیگر گفت: «‌با شرایط فعلی دیگر آمریکا قادر نخواهد بود در شورای امنیت سازمان ملل، علیه ایران در حوزه برجام، اجماع ایجاد کرده و ما را به سمت صدور قطعنامه ببرد.» جلالی افزود: «این امر فرصتی برای ماست که افزایش قدرت چانه‌زنی ما را  در مذاکرات برجام به دنبال خواهد داشت.»

جلالی با اشاره به اینکه در حوزه تحریم‌های روسیه، فرصت‌‌های بی‌بدیلی برای اقتصاد کشور ما خلق خواهد شد، ادامه داد: «اگر ما از این فرصت‌‌ها استفاده کرده و قدر آن را بدانیم، می‌توانیم در این حوزه جایگزینی برای [ارائه] خدمات کشاورزی، غذایی و... باشیم که روسیه قبل از این تحریم از سایر کشورها دریافت می‌کرد.»