وی افزود: موضوع دیگر افرادی است که در این ایام مسافرت می‌کنند و اماکن اقامتی که پیش‌بینی شده شاید به حد کافی نباشد. لذا مقرر شد در ستادهای استانی این موضوع مورد پیگیری قرار گیرد و اماکنی که می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارائه خدمات داشته باشند از قبل اعلام شوند. همچنین اجتماعاتی که در مکان‌های مسقف محدودیت‌های آنها اعلام شده بود بار دیگر مورد تاکید قرار گرفت، موضوعی که پیش‌تر مشخص و ابلاغ شده است. وحیدی تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل هوایی هم مقرر شد بحث تزریق واکسن و PCR منفی به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد که بر لزوم کنترل این موضوع نیز تاکید شد. وزیر کشور ادامه داد: درباره رنگ‌بندی‌ها در دوره قبلی رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد و آبی برای شهرها در نظر گرفته شده بود اما با توجه به اینکه شرایط متفاوت شده برای مثال تمام محدودیت‌هایی که برای رنگ قرمز در قبل وجود داشت در حال حاضر اعمال نمی‌شود. لذا بررسی شد تا متناسب با شرایط موجود محدودیت‌ها برای شرایط قرمز و در مجموع رنگ‌بندی‌ها در نظر گرفته شود که این موضوع جمع‌بندی و مقرر شد که برای تصویب به ستاد ملی کرونا ارسال شود. به گزارش «ایرنا»‌‌، وزیر کشور همچنین گفت: مدارس و دانشگاه‌ها می‌توانند با رعایت کامل شیوه‌‌نامه‌های بهداشتی به فعالیت‌‌های آموزشی ادامه دهند.

امکان سفر واکسن‌زده‌ها

ازسوی دیگر دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: افراد واکسن‌زده که بیمار نباشند می‌توانند با خودروهای شخصی یا حمل و نقل عمومی سفر کنند. حسین قاسمی در گفت‌وگو با «ایسنا»، درباره اعمال محدودیت‌ها برای سفرهای نوروزی گفت: ملاک این است که افراد واکسن زده باشند و بیمار نباشند، در این صورت می‌توانند با خودروهای شخصی یا حمل و نقل عمومی به استان‌های کشور سفر کنند.

مرگ ۲۲۳نفردیگر

درهمین حال بنابر اعلام وزارت بهداشت، طی شبانه‌روز گذشته در کشور ۲۲۳ بیمار کووید- ۱۹ جان خود را از دست دادند. همچنین در همین بازه زمانی ۲۲هزار و ۷۳ بیمار دیگر نیز شناسایی و ازبین آنها ۲ هزار و ۳۹۹ نفر بستری شدند. سه هزار و ۹۱۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. درهمین حال مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۰ میلیون و ۶۷ هزار و ۶۷۶ دز رسید. در حال حاضر ۳۳۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۶۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۴۷ شهرستان در وضعیت زرد و صفر شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.