در این ابلاغیه تاکید شده است: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی (استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی) ضروری است.  به گزارش «ایرنا» ، در این ابلاغیه همچنین آمده است: مسوولان دانشگاه‌ها و روسای ادارات آموزش‌وپرورش و مدیران مدارس در سراسر کشور موظف به اجرای این ابلاغیه هستند.

والدین همکاری کنند

درهمین حال روز گذشته یوسف ‌نوری، وزیر آموزش‌وپرورش تاکید کرد : مدارس باید آموزش حضوری را حتما از سر بگیرند، ۹۵ درصد مدارس دنیا در این مدت فعال بوده‌‌‌اند اما ما ۱۰۰‌درصد تعطیل کردیم و آموزش مجازی داشتیم. به گزارش خبرگزاری فارس‌، وزیر آموزش‌وپرورش گفت: والدین دانش آموزان نیز با مدارس همکاری داشته باشند و دانش آموزان را به مدارس بفرستند.

لزوم بازگشایی حداکثری مدارس

ازسوی دیگر محسن منصوری استاندار تهران روز گذشته در پایان جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران، در خصوص بازگشایی مدارس گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا دستور رئیس جمهور و تصمیم جلسه مشترک وزرای کشور، علوم و وزارت آموزش‌وپرورش، کلاس های مدارس با رعایت پروتکل‌ها باید به صورت حداکثری بازگشایی شود.  به گزارش «ایسنا»‌ وی افزود: قطعا سلامت دانش‌آموزان خط قرمز است اما نباید به بهانه‌های مختلف بازگشایی‌ها به تاخیر بیفتد که موجب افت تحصیلی دانش‌آموزان خواهد شد. در این زمینه با عقب‌افتادگی نسبت به سایر استان ها در تهران مواجه هستیم. لذا مدارس و دانشگاه‌ها در سطح همه شهرستان‌های استان تهران باید به صورت حداکثری بازگشایی شود تا به متوسط کشوری برسیم.