به گفته قالیباف، موازی‌کاری و دامن زدن به اختلافات، اتخاذ تصمیمات بر مبنای آزمون و خطا، پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و فاصله گرفتن از تمرکز بر حل مسائل اقتصادی مخصوصا مدیریت گرانی‌ها خلاف وظایف ما در قبال مردم است. به گفته قالیباف، ما مسوولان باید در هرلحظه بیش از قبل به وظایف خود در قبال این‌همه فداکاری و مجاهدت مردم عمل کنیم و کمترین وظیفه ما در قبال مردم حل مسائل معیشتی مردم و به‌خصوص مدیریت گرانی‌هاست. او افزود: مردم در سخت‌ترین زمان‌ها در عمل دلبستگی خود را به انقلاب اسلامی نشان دادند و ما نیز باید در عمل با اتخاذ تصمیمات عقلانی و هوشمندانه، انتظارات آنان را برآورده کنیم.

  بررسی کلیات بودجه تا دو هفته آتی

 همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی درباره بررسی دو شوری لایحه بودجه گفت: شورای نگهبان مصوبه مهم و دو فوریتی بررسی دو شوری بودجه را تایید کرد. طبیعتا چون قانون آیین‌نامه داخلی ما است، از همان زمان تصویب قابل اجراست و بنابراین کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در نشست علنی دو هفته آینده مجلس بررسی خواهد شد.  همچنین درخبری دیگربه نقل از «خانه ملت» رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ از برگزاری نشست مشترک اعضای این کمیسیون با حجت‌الاسلام اژه‌ای و معاونان قوه قضائیه در روز یکشنبه مورخ ۱۲ دی خبر داد و گفت: دومین جلسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شنبه هفته آتی برگزار خواهد شد.

  کارگران منتظر بودجه مثبت

 همچنین درخبری دیگر به نقل از خانه ملت، علی بابایی کارنامی، رئیس فراکسیون کارگری مجلس نیز با اشاره به اینکه کارگران زحمتکش‌ترین قشر جامعه هستند، گفت که در حال حاضر کارگران در انتظار یک پیام مثبت از بودجه هستند و از تمام نمایندگان انتظار داریم که همسان‌سازی حقوق کارگران را به بهترین شکل در بودجه سال آینده در نظر بگیرند. به گفته وی، بودجه انقباضی ۱۴۰۱ با تمام اعداد و ارقام خود جایی برای حقوق کارگران و کارمندان نگذاشته است. به گفته نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس، اگر دولت و مجلس رضایت‌مندی گروه کارگران را فراهم کنند بدون شک رضایتمندی عموم جامعه فراهم می‌شود؛ اگر بودجه سال آینده هیچ پیامی جز بهبود شرایط اقتصادی و رفاهی مردم نداشته باشد، کفایت می‌کند.

نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از وزیر کار انتظار داریم که به بحث سه‌جانبه‌گرایی برای مدیریت سفره کارگران ورود کنند؛ زیرا لزوما برای بهبود وضعیت کارگران نمی‌توان فقط افزایش حقوق را در نظر گرفت، بلکه ارائه کوپن و کارت‌های خرید کالاهای اساسی را باید لحاظ کرد.

  مالیات ارزش افزوده مناطق آزاد حذف شود

 همچنین در خبری دیگر به نقل از خانه ملت، عبدالناصر درخشان، نماینده مردم ایرانشهر در مجلس از تلاش خود و تعدادی از نمایندگان برای حذف بند «ش» تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۱ برای حذف مالیات ارزش افزوده از مناطق آزاد خبر داده و گفته است با تصویب این بند اصلی‌ترین و مهم‌ترین مزیت مناطق آزاد رنگ باخته و دیگر توجیه منطقی ندارد که سرمایه‌گذار و نیروی کار، فعالیت در این مناطق را ترجیح دهد. به گفته وی، برکسی پوشیده نیست که این مناطق با بهره‌گیری از مزایایی نظیر معافیت‌های مالیاتی، بخشودگی سود و عوارض گمرکی و نبود بوروکراسی زائد شکل می‌گیرند که متاسفانه در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و همچنین در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، مناطق آزاد تجاری صنعتی، مشابه سرزمین اصلی مشمول پرداخت مالیات ارزش افزوده (وی.ای.تی) شده‌اند و این موضوع که در بند «ت» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۰ به تصویب رسیده بود با وجود پیگیری‌های انجام‌شده دوباره در بند «ش» تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۱ نیز پیش‌بینی شده است.